Foto: Fredrik Gislander

Coca-Cola smygstartar musiksommaren tillsammans med artisten THEOZ

Under 2021 samarbetade Coca-Cola i Sverige med flera svenska musikartister, bland annat Cherrie, estraden, Hov1 och Omar Rudberg. Lagom till festivalsommaren släpper Coca-Cola årets första musiksamarbete, denna gången tillsammans med stjärnskottet THEOZ och låten ”Painkiller”.

Popstjärnan THEOZ har gått från klarhet till klarhet och efter succén i årets Melodifestival släpper han nu sin nya låt ”Painkiller” tillsammans med Coca-Cola.

- Att få chansen att jobba med Coca-Cola har länge varit en dröm för mig. Jag är så glad över att få släppa Painkiller och hoppas att alla uppskattar den lika mycket som mig, säger THEOZ.

- Vi är så glada för chansen att jobba med THEOZ som är en av Sveriges starkast lysande stjärnor. THEOZ hörde av sig till oss redan för några år sedan på Instagram och äntligen fick vi nu chansen att samarbeta med varandra, säger Victoria Adolfsson, varumärkeschef på Coca-Cola i Sverige.

Coca-Cola har länge jobbat med musik och genom åren gjort avtryck i populärkulturen genom att stötta flera av landets hetaste stjärnor. I år fortsätter Coca-Cola sitt arbete med att lyfta svenska artister inför årets väl efterlängtade festivalsäsong där THEOZ nya låt blir starten för en späckad musiksommar.

Musikvideon till låten ”Painkiller” finns att titta på här.

Coca-Cola AB ansvarar för marknadsföringen av några av världens mest kända varumärken av icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Varumärkena i vår svenska produktportfölj är Coca-Cola®, Fanta®, Sprite®, MER®, Bonaqua®, Powerade®, fuzetea®, glacéau Smartwater®, Chaqwa® och Royal Bliss®. I Jordbro utanför Stockholm producerar Coca-Cola Europacific Partners Sverige AB cirka 1,4 miljoner liter dryck varje dag. Alla Coca-Cola i Sveriges PET-flaskor består av 100 procent återvunnen plast och är återvinningsbara. För ytterligare information besök gärna coca-cola.se.