JEAN PAUL GAULTIER blir Creative Director för Coca-Cola light

JEAN PAUL GAULTIER blir Creative Director för Coca-Cola light

Våren 2012 tar Coca-Cola light ännu ett stilfullt kliv in i modevärlden och kan nu avslöja sitt nästa designsamarbete, denna gång med den internationella modekreatören Jean Paul Gaultier. Den världsberömda modedesignern har blivit utnämnd till ny Creative Director på Coca-Cola light och kommer att presentera ett flertal unika och inspirerande projekt under 2012.

Med sin karaktäristiskt lekfulla stil kommer Jean Paul Gaultier att skapa en begränsad upplaga av Coca-Cola light flaskor och burkar. Han kommer även att ta fram butikskoncept, spännande digitala aktiviteter samt reklamkampanjer runt om i Europa.

Temat för kampanjen är ”Natt & Dag” och är en hyllning till Gaultiers världsberömda klädkollektioner. Gaultier har utgått från sitt avantgardistiska stilspråk i skapandet av den limiterade Coca-Cola light-kollektionen och kampanjen kommer att pågå under hela 2012.

När Jean Paul Gaultier fick frågan om sin kommande roll som Creative Director sade han: “Coca-Cola light bad mig om att tolka varumärkets positiva personlighet och skapa ny design för flaskan. Jag vill förmedla den stil och estetik som jag älskar. Då själva flaskorna bär formen av en kvinnokropp känns det fantastiskt kul att ”klä dem”. Vidare är logotypen för Coca-Cola light så vacker att jag utgick från den när jag skapade min egen design på flaskorna och burkarna.  Som en sista detalj stämplade jag min egen logotyp på flaskan, likt en diskret avsändare som skänker flaskan något extra.

Coca-Cola light är kända för sina samarbeten med modevärlden, detta är dock första gången en modedesigner kommer att vara delaktig i så många aspekter av varumärket. Gaultiers inspirerade kreativitet kommer att smälta samman med varumärkets DNA under 2012 och skapa ett habegär hos alla design- och modeintresserade. Flertalet exklusiva och spännande projekt, där Gaultiers banbrytande stil kombineras med ett av världens med omtyckta läskedrycksvarumärke, kommer att avslöjas under året.

Den exklusiva kollektionen i begränsad upplaga kommer att finnas tillgänglig i Europa från april 2012.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Anne Lindfeldt, Coca-Cola Enterprises Sverige

alindfeldt@cokecce.com

+46 (0)70 648 71 24

Catrin Nilsson, Patriksson Communication

catrin.nilsson@patrikssonpr.com

+46 (0)8 528 01 967

Besök Coca-Cola light på:

Jean Paul Gaultier sätter sin berömda prägel på Coca-Cola light

I sin roll som Creative Director kommer Jean Paul Gaultier att skapa en designvärld utifrån temat “Natt & Dag”. Den hyllade modedesignern berikar Coca-Cola light med sin ikoniska stil och banbrytande synsätt. Gaultiers design kommer att vara ett måste för alla mode- och designfantaster under 2012.

Coca-Cola light’ är ett registrerat varumärke som ägs av The Coca-Cola Company