Kosovare Asllani och POWERADE ZERO blir lagkamrater i nytt samarbete

Kosovare Asllani och POWERADE ZERO blir lagkamrater i nytt samarbete

POWERADE ZERO lanserades tidigare under våren och nu presenteras ett sockerfritt samarbete med världstjärnan Kosovare Asllani. Det nya samarbetet är en fortsättning på Coca-Cola Sveriges långsiktiga satsning på fotboll. Kampanjen med Kosovare kommer visas på digitala kanaler och i Kosovares egna sociala medier från och med idag.

Kosovare Asllani har länge varit en ambassadör för Coca-Cola Sverige och med lanseringen av POWERADE ZERO blev det naturligt att utöka samarbetet med en av världens bästa fotbollsspelare. Drycken passar bra för träningsintresserade som söker en sportdryck som snabbt kan återställa vätskebalansen men inte innehåller kolhydrater. Den är dessutom berikad med vitamin B6 för både kropp och knopp*.

– POWERADE har varit en favorit under mina träningspass sedan länge, så när det här samarbetet dök upp var det ett enkelt beslut. Att det nu finns en sockerfri version är fantastiskt och något som ger mig än bättre möjligheter att anpassa min kost efter min träning så att jag kan nå mina personliga mål, säger Kosovare Asllani.

Kosovare var själv med och tog fram utformningen av den nya kampanjen som består av både reklamfilmer och bilder. Dessa kommer tas ut i digitala kanaler som YouTube, TikTok och Instagram och kommer även synas i Kosovares egna sociala medier.

– Kosovare är en otrolig atlet som ständigt bländar oss med sina färdigheter på fotbollsplanen. Bakom det vi ser på matcherna ligger ett hårt arbete, timtals av träning, dag in och dag ut, där vad vi äter och dricker spelar en väldigt stor roll. Vi är stolta över att lyfta den nya sockerfria versionen av POWERADE med Kosovare och tillsammans hoppas vi inspirera träningsintresserade att nå sina mål, hur små eller stora de än är, säger Victoria Adolfsson, varumärkeschef för POWERADE.

POWERADE MOUNTAIN BLAST ZERO SUGAR förlanserades på ICA och Circle K under vecka 9 och finns nu i övriga butiker.

*Vitamin B6 bidrar till normal psykologisk funktion. Konsumera som en del av en varierad och balanserad kost och hälsosam livsstil.