Lollapalooza Stockholm blir startskottet på årets festivalsommar med COKE STUDIO™

Coca-Cola bjuder in till en oförglömlig musiksommar genom sin plattform COKE STUDIO™. Allt från nya låtar och spännande artistsamarbeten, till liveframträdanden på några av sommarens största och bästa festivaler står på schemat. Första festivalen ut är Lollapalooza i Stockholm den 29 juni.

Idag går startskottet för årets COKE STUDIO™ när Coca-Cola lanserar låten och musikvideon “Be Who You Are (Real Magic)”. Den är skriven och framförd av den amerikanska låtskrivaren och Grammy-vinnaren Jon Batiste och hyllar kraften i att vara sann mot sig själv. Med på låten är även artisterna NewJeans, J.I.D, Camilo och Cat Burns.

Under sommaren kommer ytterligare 9 låtar att släppas. De har spelats in med fler än 16 av världens största artister, bland andra Sam Smith och Imagine Dragons. Alla artister har också spelat in en egen exklusiv COKE STUDIO™-session som kommer komma till samtliga musikplattformar under juni och juli.

Förutom all ny musik som släpps under COKE STUDIO™, kommer Coca-Cola vara på plats på några av världens mest populära festivaler denna sommar. Under Lollapalooza i Stockholm bjuder Coca-Cola dessutom in till flera meet greets i COKE STUDIO™ med flera välkända svenska artister, bland andra Miriam Bryant, Peg Parnevik, Theoz, Björn Holmgren, Anis Don Demina och BELL. Här är samtliga av sommarens festivaler:

• Lollapalooza, Stockholm, Sverige (29 juni-1 juli)
  • Tomorrowland, Boom, Belgien (21-23 juli och 28-30 juli)
  • Lollapalooza, Paris, Frankrike (21-23 juli)
  • Lollapalooza, Chicago, USA (3-6 augusti)
  • Untold, Cluj-Napoca, Rumänien (4-7 augusti)
  • Way Out West, Göteborg, Sverige (10-12 augusti)
  • Sziget, Budapest, Ungern (10-15 augusti)
  • Coca-Cola Music Experience, Madrid, Spanien (1-2 september)
  • Lollapalooza, Berlin, Tyskland (9-10 september)
  • Coachella, Kalifornien, USA (april 2024)

- Det känns så roligt att det är just Lollapalooza i Stockholm som drar igång hela vår musiksommar. En ljummen sommarkväll, riktigt bra musik och en iskall Coca-Cola Zero Sugar i handen är en svårslagen trio. I sommar är vi på plats på både Lollapalooza Stockholm och Way Out West och det kommer att hända massa roligt på plats. Det är verkligen inget man vill missa, säger Victoria Adolfsson, Varumärkeschef för Coca-Cola på The Coca-Cola Company.

För de som inte har möjlighet att besöka någon av festivalerna kommer COKE STUDIO™ livesända från Tomorrowland i Belgien, Untold i Rumänien och Coca-Colas egna musikfestival Coca-Cola Music Experience i Spanien via Coca-Cola-appen. I appen kan man även tävla för att vinna festivalbiljetter och Coca-Cola merch.

Musikvideon kan ses här.

Coca-Cola AB ansvarar för marknadsföringen av några av världens mest kända varumärken av icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Varumärkena i vår svenska produktportfölj är Coca-Cola®, Fanta®, Sprite®, MER®, Bonaqua®, Powerade®, fuzetea®, glacéau Smartwater® och Royal Bliss®. I Jordbro utanför Stockholm producerar Coca-Cola Europacific Partners Sverige AB cirka 1,4 miljoner liter dryck varje dag. Alla Coca-Cola i Sveriges PET-flaskor består av 100 procent återvunnen plast och är återvinningsbara. För ytterligare information besök gärna coca-cola.se.