#WhatTheFanta är tillbaka med en ny hemlig smak

#WhatTheFanta är tillbaka med en ny hemlig smak

Äntligen är det dags igen att sätta smaklökarna på prov i det ultimata smaktestet när Fanta släpper årets upplaga av #WhatTheFanta. I år bjuder man med nyfikna smakfantaster på en oväntad bubblande smakresa genom nya oemotståndliga världar. För fjärde året i rad släpper Fanta en läsk med hemligt innehåll under namnet #WhatTheFanta, även denna gång lanseras drycken i en sockerfri version.

Årets hemlighetsfulla dryck kommer i bubblande lila färg och är en riktigt klassiskt syrlig smak. Men kan du gissa vilken? Det är dags att värma upp smaklökarna, för årets smak blir en tuff nöt att knäcka.

– Förra året slog svenska folket rekord i antal gissningar och det ska bli roligt att följa årets gissningar. Årets version är verkligen en färgsprakande nyhet som jag tror många Fanta-fantaster kommer att uppskatta, säger Sara Andersson, varumärkeschef för Fanta i Sverige.

#WhatTheFanta Zero kommer finnas att köpa på 33cl burk. Nya smaken går att hitta från vecka 16 i din närmaste butik och kommer finnas på tillfälligt besök.

Vårt sockerlöfte
Coca-Cola i Sverige vill underlätta för sina konsumenter att dra ner på sockerkonsumtionen. Idag är nästan 50 procent av försäljningen på den svenska marknaden sockerfri. Sedan 2010 har Coca-Cola i Sverige minskat den genomsnittliga mängden tillsatt socker i sin dryckesportfölj med över 35 procent. Coca-Cola i Sverige fortsätter arbetet med att reducera det tillsatta sockret i sina drycker och introducera fler spännande sockerfria nyheter på den svenska marknaden.