Nya Coca-Cola Creations är här – stig in i K-Popens magiska värld

Nya Coca-Cola Creations är här – stig in i K-Popens magiska värld

Tillsammans med några av världens största K-Pop-artister lanseras nu årets första Coca-Cola Creations. Nya smaken Coca-Cola Creations K-Wave Zero Sugar är en hyllning till K-Pop-fansens hängivenhet. Men det är inte bara via den nya smaken som fansen kan komma närmare sina favoritartister. Tillsammans med några av världens hetaste K-Pop-grupper har Coca-Cola producerat en låt med musikvideo där alla får möjligheten att uppleva K-Pop-magi.

I Coca-Cola K-Wave Zero Sugar blandas den igenkännliga smaken av uppfriskande Coca-Cola med en fruktexplosion. Smaken ska påminna fansen om den glädje de kände när de upplevde magin bakom K-Pop för första gången och är en hyllning till deras hängivenhet.

– Vi är exalterade över att få fira en av världens mest passionerade samling människor, K-Pop- fansen. Det finns en otrolig kreativitet i deras fanbase och det är precis det som Coca-Cola Creations handlar om. Vi vill bidra med upplevelser som för samman det som både K-Pop och Coca-Cola har gemensamt – magi, säger Sofia Pääkkönen, Brand Manager på Coca-Cola i Sverige.

För att skapa oväntade upplevelser till alla hängivna fans har Coca-Cola samarbetat med producenten J.Y. Park och tre världskända K-Pop-grupper. Som en del av det spännande samarbetet släpper grupperna Stray Kids, ITZY och NMIXX den gemensamma låten ”Like Magic”, producerad av J.Y. Park.

– K-Pop-världen existerar tack vare fansen och vi kan inte vara mer stolta över att samarbeta med Coca-Cola för att fira den hängivenhet de visar artisterna och musiken. Med lanseringen av den nya smaken som är dedikerad till deras supporterskap, och de digitala upplevelserna som tar dem närmare deras favoritartister, hoppas vi att fansen känner all kärlek och uppskattning som vi har för dom, säger J.Y. Park, grundare av JYP Entertainment.

Coca-Cola öppnar dessutom en K-Wave Hall Pop-up i centrala Stockholm, där du bokstavligen kan stiga in i en värld av koreansk popkultur. En neonfylld, koreansk arkadmiljö fylld av nöjen, musik och retrospel. K-Wave Hall kommer vara öppen från fredag 19 april till söndag 21 april på Sergelgatan 14 i Stockholm.

För fans runt om i världen har plattormen Coca-Cola Creations sedan lanseringen skapat nya smaker, designer och oväntade upplevelser som förenar musik, mode och teknik. Genom att använda sig av framtidens teknik, samarbeta med konstnärer och designers samt skapa upplevelser både i den digitala och fysiska världen fortsätter Coca-Cola Creations att genomsyra det ikoniska varumärket med nya uttryck för kreativitet och kultur – och låter alla fans uppleva the Real Magic of Coca-Cola.

Lyssna på ”Like Magic” och se musikvideon här:

Coca-Cola K-Wave Zero Sugar finns i butik från och med vecka 16 och säljs i begränsad upplaga så länge lagret räcker. För mer information om Coca-Cola Creations, gå in på www.coca-cola.com/se/sv/offerings/creations

Vårt sockerlöfte i Sverige
Idag är nästan 50 procent av försäljningen på den svenska marknaden sockerfri. Sedan 2010 har Coca-Cola i Sverige minskat den genomsnittliga mängden tillsatt socker i sin dryckesportfölj med över 35 procent. Coca-Cola i Sverige fortsätter arbetet med att reducera det tillsatta sockret i sina drycker och introducera fler spännande sockerfria nyheter på den svenska marknaden.

Coca-Cola AB ansvarar för marknadsföringen av några av världens mest kända varumärken av icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Varumärkena i vår svenska produktportfölj är Coca-Cola®, Fanta®, Sprite®, MER®, Bonaqua®, Powerade®, fuzetea®, glacéau Smartwater® och Royal Bliss®. I Jordbro utanför Stockholm producerar Coca-Cola Europacific Partners Sverige AB cirka 1,4 miljoner liter dryck varje dag. Alla Coca-Cola i Sveriges PET-flaskor består av 100 procent återvunnen plast och är återvinningsbara. För ytterligare information besök gärna coca-cola.se.