POWERADE växlar upp – lanserar sin första sockerfria sportdryck i Sverige

POWERADE växlar upp – lanserar sin första sockerfria sportdryck i Sverige

Den nya sockerfria POWERADE ZERO SUGAR har äntligen landat i Sverige för att möta den växande efterfrågan på kalorifria sportdrycker. POWERADE ZERO SUGAR blir POWERADES första sockerfria sportdryck i Sverige och den populära smaken Mountain Blast blir första ut med att få en sockerfri variant.

POWERADE ZERO SUGAR är en uppfriskande sportdryck utan kolhydrater som är berikad med vitamin B6 för både kropp och knopp*. Drycken passar bra för den som genomför mindre intensiva träningspass och söker en sportdryck som snabbt kan återställa vätskebalansen men inte innehåller kolhydrater. POWERADE ZERO SUGAR passar även för de som är ute efter att begränsa sitt kaloriintag.

Nu expanderar man lanseringen av sin Mountain Blast Zero Sugar till Sverige genom kampanjen "Pause is Power", som fokuserar på både fysiskt och mentalt välbefinnande.

– Varje dag är inte en personlig rekorddag, men varje dag är en vätskedag. Istället för att fokusera på fysisk prestation förankrad i tävlingsidrott, hyllar vi alla olika typer av träningsmänniskor och vår "Paus is Power"-kampanj förkroppsligar det budskapet. Varje träningspass är unikt och detsamma gäller hur vi återhämtar oss. Därför är vi glada att kunna erbjuda ett alternativ för dem som vill välja bort kalorier eller helt enkelt föredrar zero sugar-produkter, säger Victoria Adolfsson, varumärkeschef för Powerade.

POWERADE MOUNTAIN BLAST ZERO SUGAR förlanseras på ICA och Circle K under vecka 9 och kommer till övriga butiker i vecka 16.

*Vitamin B6 bidrar till normal psykologisk funktion. Konsumera som en del av en varierad och balanserad kost och hälsosam livsstil.