Royal Bliss nya premiummixers

Royal Bliss premiummixers får nya fräscha smaker och nytt utseende

Sommaren är här, och med den också Royal Bliss nya fräscha recept och nya färgglada visuella identitet. Med 100% naturliga ingredienser erbjuder Royal Bliss en naturlig, sofistikerad och uppfriskande smakupplevelse som passar såväl till burgaren på lunchen som drinken efter jobbet.

Royal Bliss mångsidiga premiummixers nylanseras nu med uppdaterat recept. De fyra smakerna Tonic Water, Signature Tonic Water, Aromatic Berry och Ginger Beer ger stor möjlighet för olika drinkblandningar, men är lika goda att avnjuta som de är – en fantastisk törstsläckare på en varm sommardag.

De nya recepten erbjuder mångfasetterade smaker, med en varierande sammansättning av frukt och örter av 100% naturliga ingredienser. Sockermängden har även minskats, som en del av Coca-Cola i Sveriges arbete för att främja en minskad sockerkonsumtion i Sverige.*

Dryckerna har inte bara nytt recept, utan även en ny visuell identitet. Med nya färger och etiketter förtydligas och förstärks dryckernas premiumkänsla, och de rika och naturliga smakerna framhävs.

– Vi är så glada att få återintroducera våra premiummixers med nya recept och en ny visuell identitet. De nya recepten lyfter fram de naturliga smakerna ännu mer. Royal Bliss sätter essens på tillvaron och vi vill med våra premiummixers sprida glädje och uppmuntra människor att ge sig själva tid att koppla av och göra saker som gör dem glada, säger Anna Boestad Froom, marknadsdirektör på Coca-Cola Europacific Partners.

Tillgänglighet
De nya dryckerna finns tillgängliga att beställa från och med vecka 23. De kommer även att finnas tillgängliga att beställa hem från Foodora Market.

*Vårt arbete med socker i Sverige

Coca-Cola i Sverige vill underlätta för sina konsumenter att dra ner på sockerkonsumtionen. Vi har minskat det genomsnittliga tillsatta sockret över hela dryckesportföljen med 19,4 procent sedan 2019. Coca-Cola i Sverige fortsätter arbetet med att reducera det tillsatta sockret i sina drycker och introducera fler spännande sockerfria nyheter på den svenska marknaden.

Coca-Cola AB ansvarar för marknadsföringen av några av världens mest kända varumärken av icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Varumärkena i vår svenska produktportfölj är Coca-Cola®, Fanta®, Sprite®, MER®, Bonaqua®, Powerade®, fuzetea®, glacéau Smartwater® och Royal Bliss®. I Jordbro utanför Stockholm producerar Coca-Cola Europacific Partners Sverige AB cirka 1,4 miljoner liter dryck varje dag. Alla Coca-Cola i Sveriges PET-flaskor består av 100 procent återvunnen plast och är återvinningsbara. För ytterligare information besök gärna coca-cola.se.