Sex kända influencers ska leda nya säsongen av CokeTV Sverige

Förra året lanserade Coca-Cola® Youtube-kanalen CokeTV i Sverige; en kanal skapad för att underhålla ungdomar. Nu är det dags för den andra säsongen och idag presenteras de sex kända influencers som kommer att vara programledare under 2018. Det första avsnittet sänds torsdagen den 5 april och under året kommer varje avsnitt att hylla fenomen och företeelser i samhället under konceptet ”This one’s for”.

Idag lanserar Coca-Cola namnen på de sex profiler som kommer att leda den andra säsongen av CokeTV i Sverige under 2018: Felicia Bergström, Tobias ”Tejbz” Öjerfalk, Hampus Hedström, Daniel Norlin, Josefine Olsson och Sabina ”Sabina Decirée” Näsström.

– I årets säsong av CokeTV Sverige har vi gjort om formatet och utökat antalet profiler som programledare. Vi ser fram emot att se hur dessa färgstarka profiler sätter sin prägel på varje avsnitt och vi är säkra på att det kommer att vara underhållande innehåll rakt igenom, säger Nore Torbiörnsson, Digital Manager på Coca-Cola AB i Sverige.

Under konceptet ”This one’s for” kommer profilerna i blandade konstellationer att hylla stora, små, nya och gamla fenomen och företeelser i samhället, till exempel hur fotoposen uppstod, vad cosplay är och hur man spelar padletennis. I det första avsnittet medverkar samtliga profiler och tillsammans undersöker de Aprilskämtet. Nya avsnitt kommer att släppas varje torsdag under hela 2018.

– Det känns väldigt spännande och roligt att vara programledare för CokeTV Sverige. Jag ser framemot att få jobba med de andra programledarna och skapa underhållande content till tittarna, säger Daniel Norlin.

– Att Coke satsar på YouTube och YouTubers är fantastiskt! Jag tror, hoppas och vet att det blir en fet säsong med grymt innehåll, säger Hampus Hedström.

CokeTV Sverige hittar du här.

Om CokeTV Sverige
CokeTV startade i Sverige i början av 2017 och är en YouTube-kanal som riktar sig mot tonåringar. Tidigare har CokeTV funnits i bland annat Frankrike, Spanien, Tyskland och England, men satsningen i Sverige produceras lokalt. Under 2017 var YouTube-profilerna Athena Afshari och Jonas ”Sp4zie” Ring värdar för programmet.

Coca-Cola AB ansvarar för marknadsföringen av några av världens mest kända varumärken av icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Några av varumärkena i vår svenska produktportfölj är Coca-Cola®, Fanta®, Sprite®, MER®, Bonaqua Silver®, Powerade® och Minute Maid®. I Jordbro utanför Stockholm producerar Coca-Cola European Partners Sverige AB cirka 1,4 miljoner liter dryck varje dag. Vi har åtagit oss att minska antalet kalorier vi sätter på marknaden med 20% till 2020. För ytterligare information besök gärna coca-cola.se.