Vårens sockerfria nyheter från Fanta och Coca-Cola

Vårens sockerfria nyheter från Fanta och Coca-Cola

Coca-Cola i Sverige lanserar nu smakerna Fanta Raspberry Zero Sugar, som är exklusivt utvecklad för den svenska marknaden, samt Coca-Cola Zero Sugar Peach. Dryckerna produceras i Jordbro utanför Stockholm.

Sverige är det första landet i världen där Fanta Raspberry Zero Sugar lanseras. Drycken har en sötsyrlig och uppfriskande smak av hallon som för tankarna till hallonsoda och svensk sommar. Coca-Cola Zero Sugar Peach, även den utan socker, har en uppfriskande smak av persika. Coca-Cola Zero Sugar Peach har lanserats i flera länder i Europa och kommer nu till Sverige.

– Svenska konsumenter är nyfikna på att testa nya smaker och har efterfrågat att kunna kombinera Fanta och Coca-Cola med smak av hallon respektive persika. Därför känns det nu jätteroligt att lansera de här kombinationerna. Fanta och Coca-Cola är två av världens mest omtyckta drycker med lojala konsumenter som vi tror kommer uppskatta de nya smakerna. Det är särskilt roligt att lansera Fanta Raspberry Zero Sugar med en smak som tagits fram exklusivt för den svenska marknaden, säger Gabriella Björklund, Brand Manager på Coca-Cola AB.

Båda dryckerna kommer finnas i PET-flaska 50 cl och 1,5 liter i butik från vecka 15. Coca-Cola Zero Sugar Peach finns redan nu på Hemmakväll, 7-Eleven och Pressbyrån.

Coca-Cola AB ansvarar för marknadsföringen av några av världens mest kända varumärken av icke alkoholhaltiga drycker på den svenska marknaden. Varumärkena i vår svenska produktportfölj är Coca-Cola®, Fanta®, Sprite®, MER®, Bonaqua®, Powerade®, fuzetea®, glacéau Smartwater®, Chaqwa® och Minute Maid®. I Jordbro utanför Stockholm producerar Coca-Cola European Partners Sverige AB cirka 1,4 miljoner liter dryck varje dag. 2016 åtog vi oss att minska antalet kalorier i vår portfölj med 20% till 2020, det målet uppnåddes två år före utsatt tid. Våra PET-flaskor ska bestå av minst 50% återvunnen PET 2020. För ytterligare information besök gärna coca-cola.se.