Green Hotel bjuder in till en skärmfri helg med fokus på familjen

page1image1778528

2019, Juni

Green Hotel bjuder in familjer till en skärmfri helg.

Fråga dagens föräldrar vilket ämne som mest diskuteras hemma just nu så kan vi nästan garantera att det handlar om skärmtid, skärmförbud eller spelande.
Green Hotel vill bjuda in till en helg där familjer har möjlighet att ta en paus från skärmar, telefoner & datorspel och istället umgås med varandra under trevliga former och aktiviteter.

Under helgen kommer det inte vara pekpinnar och förbud utan mer en uppmuntran och ett utbud som gör att man ser glädjen i att göra roliga och lustfyllda aktiviteter tillsammans.

Salka Börjeson Eynon som äger hotellet säger: ”Vi är så lyckligt lottade att vi har chans att dela med oss av våra drömmar och idéer. Idén om en skärmfri helg kom flygande från flera håll - den gemensamma faktorn var föräldrar till unga på väg in i vuxenlivet - vilken resa vi gör tillsammans - den vill vi värna om. Så tänk om denna helg kan göra skillnad. Vi tror det!”

Under helgen 18-20 oktober kommer det vara ett subventionerat pris för barnen där en mängd aktiviteter ingår för barn och vuxna.
Maria Dahlsten som är projektledare för idén hoppas att detta ska bli en återkommande aktivitet minst en gång per år på Green Hotel.

Ett urval av de aktiviteter som ingår är:

Löpargrupper med coach där fokus är att kunna träna ihop som familj. Bakning i hotellets bagarstuga där vi gör vårt egna bröd.
Dykartävling i poolen.
Disco för barnen under kvällen

Mountainbike turer ut i skogen med coach.
Yoga samt meditationsklasser
Workshop med The Folklore Company, vi jobbar med temat att våga prova på och att bli inspirerad av brodyr på ett modernt och roligt sätt. Högläsning med bokaktuella Carolina Gahn och hunden Lillebror ur boken ”Lillebror på äventyr”.

Pris: Utöver dessa exempel ingår boende och logi varav en lunch är korvgrillning på Digerberget över öppen eld.
I paketet ingår: alla aktiviteter, se hemsida för full vidd.
Pris 575:- /barn, 2975:- /vuxen

Fakta: Green Hotel har sitt hotell beläget i Tällberg med magisk utsikt över Siljan. Här finns möjligheter till stora bröllop, konferenser och högtider men även en plats för lugn och ro omgivet av vacker natur. Hotellet erbjuder tennisbana, pool, bastu, biljard, bubbelbad, hög klass på mat och en familjär och trevlig miljö i bästa Dala-landskapet.

En rolig historisk detalj: ”Detta hus byggdes år 1917 då världen stod i brand och folk fingo svälta även i vårt neutrala land”Dessa rader hittades efter 70 år när vi breddade en öppning mellan två matsalar. En hälsning från en hantverkare till en annan.

För intervju, bilder eller mer info, kontakta Caroline på COLE Relations caroline@colerelations.com alt 0707828644
För eventuell bokning eller om ni är intresserade av att komma upp och besöka/bevaka helgen så kontakta även då Caroline.

www.greenhotel.se alt 0247-500 00

• tällberg
  • green hotel
  • skärmfritt

COLE Relations är en event och PR byrå som gärna fokuserar på sportbaserade uppdrag eller annorlunda projekt där kunden, liksom vi brinner för detaljer.