Ashkan Nasri, ny marknads- och försäljningschef på COLIVE

Pressmeddelande -

Colive rekryterar digital expert från Redgert Comms som ny marknads- och försäljningschef

Svenska Colive är en snabbväxande bostadsaktör som erbjuder delningsboende, så kallad coliving, för unga vuxna runt om i Sverige. Nu rekryterar bolaget Ashkan Nasri till rollen som ny marknads- och försäljningschef.

Ashkan tillträdde tjänsten som marknads- och försäljningschef den 15 april och kommer senast från rollen som Head of Digital på kommunikationsbyrån Redgert Comms.

Colives medgrundare och CEO Katarina Liljestam Beyer säger att hon i Ashkan Nasri såg någon som förstod vart de är påväg.

- Ashkans kompetens inom det digitala och att möta unga vuxna är precis det vi behöver för att nå ut och förstå vår målgrupp. Vi är så glada över att ha honom ombord på tåget för att utveckla kundresan och Colives digitala erbjudande. Vi navigerar i en traditionell fastighetsbransch som vi vill komplettera med en, för Sverige, ny boendeform. Jag är övertygad om att Ashkan kommer vara ett starkt bidrag till att skala vår verksamhet genom att nå ut på nya sätt, säger Katarina Liljestam Beyer, medgrundare och CEO på Colive.

Ashkan byggde upp den digitala avdelningen på Redgert Comms och har tidigare varit egenföretagare och konsult inom marknadsföring och försäljning på bland annat Skruvat.se och startups som Caromba. Han menar att Colive jobbar med en spännande kategori inom fastigheter som fångade honom och som han kunde relatera till:

- Jag har flyttat runt en hel del och bott i en handfull städer. När jag slutligen landade i Stockholm utan kontaktnät tvingades jag hoppa runt bland många dyra andrahandslägenheter innan jag landade rätt. Jag önskar verkligen att coliving funnits då. I min nya roll kan jag nyttja både min erfarenhet kring digitala plattformar och försäljning. Marknad och försäljning går hand i hand mer än någonsin idag för att nå igenom bruset och lyckas konvertera. Genom data förstår vi hur vi skalar, vart vi skalar och var behovet för boendeformen finns i landet. Vi vill med hjälp av vår egen plattform stärka den kundresan och möta unga vuxna på deras villkor och jag är säker på att många kommer få upp ögonen för vårt koncept säger Ashkan Nasri, ny marknads- och försäljningschef på Colive.

Regioner

COLIVE erbjuder en unik, yteffektiv och hållbar boendeform genom coliving. Det är en smart bostadslösning som bidrar till att avhjälpa bostadsbristen för unga vuxna, bidra till ökad tillväxt i storstäder, främja sociala relationer och umgänge samt bidra till minskad miljöpåverkan.