Gå direkt till innehåll
Planera innan du beställer. Jämför innan du avropar. Uppföljningen blir easy peasy!

Nyhet -

Äntligen! Collecct lanserar nu den senaste versionen av den oberoende plattformen för restprodukter. Här kombinerar du användning av retursystem, återbruk, återvinning och konventionell avfallshantering i ett enda digitalt verktyg.

Planera

I en svunnen tid var avfallet bara något man ville bli av med. Idag vill våra användare styra sina restmaterial mot de mottagare som bäst tillvaratar dess unika egenskaper för minskad miljöpåverkan, ökat återbruk/återvinning och ökad cirkuläritet. På Colleccts plattform gör kunden sin Material- och Avfallsplan varpå materialen matchas mot anslutna mottagare. Kunden sitter alltid i förarsätet – ett val kan alltid ändras.

Avropa

Ute i fält är det oftast stressigt och det går inte alltid som man tänkt sig. På Colleccts oberoende plattform avropas alla tjänster i ett användarvänligt och intuitivt gränssnitt i din smartphone – dygnet runt. Så fort ordern har blivit matchad så får du veta när den kommer att utföras – oavsett behållare/emballage och val av tjänst. Självklart finns en närvarande kundtjänst tillgänglig när det kniper.

Följ upp

Lägg inte tid på att manuellt sammanställa ostrukturerade data från dina befintliga leverantörer. Colleccts oberoende plattform tillhandahåller data för operativ uppföljning samt underlag för strategisk förflyttning i standardiserade format – exempelvis i) andel materialåtervinning enligt Svanen-märkning, sorteringsgrad enligt avfallstrappan, hantering enligt GRI 306, materialkoder enligt BEAst – bland mycket annat.

Varför använda Collecct?

1. Kostnadseffektivt – spara både tid och pengar
  2. Spårbart och transparent – du som kund sätter dig i förarsätet och tar kontroll.
  3. Digitaliserat och standardiserat – alla pratar samma språk.
  4. Klimatsmarta val – Collecct verkar mot att varje restprodukt har en förutbestämd destination – ett samhälle utan avfall.
  5. Hållbarhetsprestanda – vi mäter och följer upp din klimatpåverkan utifrån ett flertal nyckeltal.