Pressmeddelande -

ComAround lanserar den 4:e generationen av självbetjäning med samarbete och kunskap i fokus

Idag lanserar ComAround den 4:e generationen av självbetjäningstjänsten ComAround Self Service. Självbetjäning är ett komplement till bemannad support och innebär att anställda hjälper sig själva via en webbaserad tjänst. Detta gör det möjligt att spara supportkostnader och öka service. ComAround som marknadsledare inom kundsupport via självbetjäning inför i den nya generationen samarbete och tillgänglig kunskap som en ledstjärna. I fokus ligger "Kraften av många" och möjligheten för ComArounds kunder att dra nytta av och ta del av andras kunskaper, resurser och gedigna kompetens inom olika områden.

ComAround tillhandahåller en kraftfull och användarvänlig plattform med text-, videoguider och e-learning där kundernas anställa kan få svar på frågor eller lösa sina problem dygnet runt utan att kontakta bemannad support. ComAround erbjuder 100 000-tals guider inom IT-support såsom Office, e-postprogram m.m. Företagets kunder har även skapat mängder av egna guider för andra områden, t.ex. telefon, mobil, affärssystem, vilket gör att databasen och användningen bara växer.

I den nya generationen av ComAround Self Service införs nu ytterligare dimensioner i tänkandet kring supporthantering och verktygen för detta. Nu öppnar ComAround upp möjligheten att dela med sig av sin kunskap för alla i ComArounds stora nätverk av kunder samt möjligheten att starta ett samarbete med andra i nätverket för att tillsammans utveckla unikt innehåll.

- Detta skapar fantastiska möjligheter för våra kunder att spara tid och resurser. Vi ser att detta kommer att ge en verkligt stor nytta hos majoriteten av våra kunder, där branscher har liknade rutiner, processer och arbetar ofta i samma system, berättar Lotta Bäckström Leverans & Supportchef på ComAround och som ansvarar för att ta hand om företagets befintliga kunder.

För mer information kontakta gärna:

Lotta Bäckström, Leverans & Supportchef
E-post: lotta.b@comaround.se