Self Service Awards 2010

Self Service Awards är en årlig utmärkelse för de företag och organisationer som lyckats bäst med att stödja och effektivisera supportarbetet med hjälp av webbaserad självbetjäning.

Att med Self Service (eller webbaserad självbetjäning) supportera anställda och kunder blir allt vanligare. Drygt hälften av Sveriges företag och organisationer använder i dag webbaserad självbetjäning för support internt mot anställda och åtta procent har planer på att börja göra det (Källa: Webbaserad självbetjäningsundersökning 2009, ComAround). Webbaserad självbetjäning innebär att alla som arbetar bakom en dator snabbt och enkelt kan få svar på frågor utan att kontakta den bemannade supporten och därmed blir ett starkt komplement.

ComAround har över 20 års erfarenhet kring självbetjäning. Vi vill nu lyfta fram de företag som lyckats bäst med att använda webbaserad självbetjäning som ett stöd för att nå sina övergripande mål och långsikta strategier, samt integrerat webbaserad självbetjäning i övriga supportrutiner. Därför startar nu ComAround den årliga utmärkelsen Self Service Awards. Genom att skapa denna utmärkelse hoppas vi inspirera och öka kunskapen kring nyttan med webbaserad självbetjäning och visa på framgångfaktorer och goda exempel.

De nominerade baseras på ca 462 företag och organisationer i varierande branscher inom privat- och offentligsektor som använder ComArounds supportplattform ComAround Self Serivice™ internt mot sina anställda eller externt till sina kunder. Utvärderingen baseras på 2010 års prestationer och delas in i fyra kategorier; Årets nykomling, Årets strategiska internsupport, Årets strategiska kundsupport och Årets migrering. De nominerade företagen och organisationerna kommer att presenteras 30 november 2010 och vinnarna presenteras 7 december.

Juryn består av fyra medlemmar från ComAround. Tillsammans har de mer än 40 års erfarenhet inom supportområdet.

För mer information kontakta:

Lotta Wiklund
Juryordförande, Self Service Awards 2010, ComAround