Gå direkt till innehåll
(Kundcase) LINK Arkitektur: "Digitalisering och AI är inte ett hot utan en möjlighet"

Blogginlägg -

LINK Arkitektur: Digitalisering och AI är inte ett hot utan en möjlighet - men man måste se till att ta den!

I en värld där teknologi ständigt förändrar spelplanen, står LINK Arkitektur fast vid rodret av innovation. Med Arno de Ryst vid spakarna, har detta ledande arkitektkontor omfamnat digitaliseringens och AI:s kraft inte som ett hot, utan som nyckeln till framgång. “Med hjälp av Combify skapar vi mer effektivitet, kundvärde och driver branschen framåt, en insikt och en fastighet i taget” berättar Arno, Head of Digital på LINK.

LINK: På Framkanten av Digital Innovation

Link är ett av Sveriges största arkitektkontor med 500 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark. Idag har de 180 medarbetare fördelat på 7 kontor i Sverige.

Arno de Ryst
, Head of Digital på LINK, ser till att digitalisering och effektivitet står i centrum för att skapa en mer effektiv organisation. “Att integrera digitala verktyg är en del av vår kärnstrategi”, säger Arno, som har sett förvandlingen från traditionella metoder till banbrytande effektivitet. "Vi har omfamnat digitala verktyg intensivt under de senaste fem åren och nu börjar vi verkligen se de positiva effekterna” säger han.

“Vår nyfikenhet har alltid drivit oss att söka efter effektivare sätt att arbeta. Det var så min väg korsades med Combify. Jag letade efter ett mer effektivt sätt att hitta den fastighetsinformation vi behöver. Combify var svaret”, förklarar Arno.

Effektivisering genom insikt

“För oss på LINK finns det inget viktigare än att ha koll på kundens affär och vad kundens utmaning är. För att göra det behöver vi ha koll på kundens fastigheter. Inför ett kundmöte gör vi en sökning i Combify av fastighetsportföljen. Det är väldigt lätt att söka fram en fastighet och få en bra heltäckande bild. Det här sparar oss enormt mycket tid. Även om jag bara har 30 min inför ett kundmöte så vet jag att jag kan gå in förberedd i mötet.” berättar Arno de Ryst.

Navigerar Framtidens Marknad med Combify

LINK använder även Combify för att bevaka marknaden. "Med Combify får vi bevakningar om nya markanvisningar. Det har varit ovärderligt för oss. Vi hittar till och med markanvisningar som kommunen knappt visste fanns ibland, säger Arno och skrattar. Eftersom vi arbetar över många kommuner hjälper Combify oss enormt med att hitta detaljplaner. Att navigera flera kommuner kan annars vara en riktig djungel, här är Combify en räddare i nöden.

Arno sammanfattar hur han ser på Combify: "Combify samlar all information på ett ställe. Det gör mitt jobb enklare och mer effektivt. Särskilt nu, när budgetarna är tighta, och vi behöver jobba mer effektivt! Dessutom vill vi hitta fler nya affärer, något som ju Combify också hjälper oss med!

Med Combify känner vi oss trygga med att vi snabbt hittar den information vi behöver och att vi kan upplysa våra kunder om vad som är på gång”, avslutar han.

"Combify har definitivt hjälpt oss att bli mer effektiva. Med Combify känner vi oss trygga med att vi snabbt hittar den information vi behöver och att vi kan upplysa våra kunder om vad som är på gång”

AI, inspiration & drivkraft

"Det som verkligen inspirerar mig är den nyfikenhet och drivkraft för att ständigt förbättra som Combify visar. Det speglar mycket vår egen inställning på LINK. Det är roligt, för mycket av den funktionalitet som jag drömde om i början finns nu i plattformen! Det är ett bevis på att de verkligen lyssnar på sina kunder." berättar Arno. Och nu är det ju jätte spännande med den nya AI-lösningen som hjälper mig att ännu enklare och snabbare hitta de fastigheter jag är intresserad av. "AI är framtiden. Här på LINK ser vi inte AI som ett hot utan som en möjlighet. Tillsammans med Combify jobbar vi för att ta den möjligheten", avslutar han.

Alexandra Halfya

Presskontakt Founder & COO Operations +46720214446

Det enkla sättet att hitta fastighetsinformation

Det finns över 65.000 bolag i Sverige som letar efter fastigheter eller nya projekt som tex. fastighetsutvecklare, arkitekter, etablerare eller infrastrukturbolag. Problemet är att den informationen de behöver är spridd över tusentals olika webbsidor och PDFer. Genom att använda Combify hittar de all information på ett ställe vilket sparar de mycket tid men framförallt säkerställer att de inte missar nya intressanta affärsmöjligheter.

Combify
St:Göransgatan 63