Ninetech certifierad partner till EPIServer

IT-konsultbolaget Ninetech utökar sin produktportfölj. Företaget har certifierats av det svenska programvaruföretaget EPIServer, vilket innebär att Ninetech kommer att distribuera EPIServers breda utbud av produkter och tjänster som kombinerar innehåll, e-handel, digitala mötesplatser och kommunikation.

- Att vårt partnernätverk växer är glädjande eftersom det betyder att vi kan hjälpa våra kunder på ett ännu bättre sätt, säger Ulf Sandlund, vd på Ninetech.

EPiServer är en ledande leverantör av plattformar för webb- och e-handelslösningar och har över 3 000 kunder med cirka 9 500 webbplatser. Företaget är ett renodlat produktbolag och all försäljningen till slutkund sker via EPiServers partners i Sverige och runt om i världen.

Ulf Sandlund, vd, Ninetech, 010-470 64 05, ulf.sandlund@ninetech.se

• intranät
  • web service award
  • qbranch
  • it
  • webbplats
  • sociala medier
  • episerver
  • ulf sandlund
  • ninetech
  • e-tjänster
  • e-handel
  • affärsnytta

Ninetech – Affärsnytta med IT
Ninetech är ett kunskapsföretag inom IT med kontor i Karlstad, Malmö, Stockholm, Göteborg, Växjö och Oslo. Ninetech levererar helhetslösningar inom IT med fokus på affärsnytta. Ninetech startade år 1993, omsätter ca 80 miljoner kronor och sysselsätter ca 75 personer. Ninetech är verksamma via sina marknadsområden Systemutveckling & förvaltning, Infrastruktur, IT Styrning, Affärssystem, Drift och Support och CRM/BI.
www.ninetech.se