Comfort förstärker i Hälsingland!

Comfort förstärker i Hälsingland!

Comfort-kedjan fortsätter att växa i södra Norrland. Från och med 1 december är Thomas Rör i Ljusdal AB ny associerad medlem.

Thomas Rör grundades 2008 och ägs av Thomas Andersson. Bolaget har 8 anställda, omsätter ca 16 miljoner kronor och jobbar med entreprenad, service och mot konsument. Thomas Rör har dock ingen butik.

- I och med att vi blir medlemmar i Comfort-kedjan får vi tillgång till stöd inom bland annat kvalitets- och miljöarbete. Som medlem i en stor organisation ser jag också fördelar med gemensamt affärssystem, centralt inköp och stark marknadsföring. Det kommer att hjälpa oss att fortsatt kunna växa, säger Thomas Andersson, ägare för Thomas Rör i Ljusdal AB.

- Thomas Rör är ett fint bolag som kommer stärka vårt erbjudande i Hälsingland. Med det här tillskottet i Comfortfamiljen blir kedjan än starkare framöver i orter som Ljusdal, Färila, Järvsö, Delsbo och Hudiksvall säger Göran Swedérus, VD Comfort-kedjan.

Företagsnamn: Thomas Rör i Ljusdal AB

Ägare: Thomas Andersson

Antal anställda: 8 anställda

Omsättning: Ca 16 miljoner

Huvudsakligt upptagningsområde: Ljusdal med omnejd

Huvudsaklig kundkategori: Entreprenad, service, konsument

Medlem i Comfort fr o m: 1 december 2020

Comfort är Sverige största VVS-installationskedja med en stark lokal förankring med 60 butiker och närvaro på hela 155 platser runt om i landet. Vi anlitas kontinuerligt av byggföretag, fastighetsägare, industrier, offentlig sektor och privatpersoner med uppdrag alltifrån totalentreprenad för ny- eller ombyggnationer till service och energioptimering. Vår samlade erfarenhet och det faktum att vi finns över hela landet gör oss till en pålitlig lokal partner, som kan installera allt vi säljer. Kedjan består av 2 800 medarbetare, varav 1 800 certifierade montörer i 130 medlemsföretag med en total omsättning på 5,2 miljarder kronor.