Comfort förvärvar Svenska Elbyrån AB och alla dess dotterbolag!

Comfort förvärvar Svenska Elbyrån AB och alla dess dotterbolag!

Från och med 18 april är Svenska Elbyrån AB med dess dotterbolag en del av Comfort-kedjan. Med det nya bolaget ökar Comfort närvaron i Stockholmregionen, breddar affären och stärker sin position på marknaden som en av de största installationskedjorna i Sverige.

Svenska Elbyrån AB har ett brett erbjudande inom elinstallation med nyproduktion, försäkringsärenden, service och underhåll i hela Stockholmsregionen. Dotterbolaget MOMAB AB arbetar med nyanslutningar och har en uthyrningsverksamhet av el-material, belysning och fördelningscentraler. Rönninge Elkonstruktion AB är ett annat dotterbolag som arbetar med elkonstruktioner inom nyproduktion av bostäder. Dotterbolaget ILR Elmiljö AB utför elinstallationer och elbesiktningar. Alla bolagen jobbar med företagskunder och privatpersoner inom hela Stockholms län.

• Det känns mycket inspirerande att bli en del av Comfort-kedjan och att få ingå i en större gemenskap med fördelar som t ex centralt inköp och marknadsföring. Tillsammans inom vår bolagsgrupp har vi en stor bredd i vårt erbjudande inom el som jag tror matchar övriga Comfortbolag mycket bra kompetensmässigt, säger Stefan Hammar VD, Svenska Elbyrån AB.

• Att vi nu köper Svenska Elbyrån AB med deras dotterbolag betyder att vi får ett riktigt starkt erbjudande framåt inom el i Stockholm tillsammans med övriga Comfortbolag. Vi stärker väsentligt vår konkurrenskraft för att ta större multidisciplinära uppdrag i hela Stockholms län, säger Göran Swedérus, VD Comfort-kedjan.

Företagsnamn: Svenska Elbyrån AB- MOMAB AB, Rönninge Elkonstruktion AB, ILR Elmiljö AB

Ägare: Stefan Hammar, Anders Strömgren, Niclas Graf, Isac Remnestedt, Anders Kållberg

Antal anställda: 51 anställda

Omsättning: Drygt 65 miljoner

Huvudsakligt upptagningsområde: Storstockholm

Huvudsaklig kundkategori: Entreprenad, service, konsument

Förvärvat av Comfort: 18 april 2023

Comfort är en av Sveriges ledande multidisciplinära installationskedjor inom VVS och el med en stark lokal förankring med 135 etableringar i landet och 60 butiker. Vi anlitas kontinuerligt av byggföretag, fastighetsägare, industrier, offentlig sektor och privatpersoner med uppdrag alltifrån totalentreprenad för ny- eller ombyggnationer till service, fordonsladdning, energioptimering och teknisk förvaltning. Vår samlade erfarenhet och det faktum att vi finns över hela landet gör oss till en pålitlig lokal partner, som kan installera allt vi säljer. Kedjan består av 2 500 medarbetare med en total omsättning på 4,5 miljarder kronor.