Petra Freimark-Thell, Magnus Pettersson, Johan Pettersson och Göran Swedérus

Comfort förvärvar Vetlanda Rör AB!

Comfort fortsätter att expandera genom det nya förvärvet av Vetlanda Rör AB som varit medlem i kedjan sedan den 1 juni. Tillsammans utökar man därmed sin närvaro i Småland och närliggande områden.

Vetlanda Rör AB är ett framstående familjeföretag inom VS-branschen som varit verksamt sedan 1967 och som har inriktning på konsument, värmepumpar och entreprenad. Bolaget har 15 anställda och omsätter ca 35 Mkr. Nu gläds man över möjligheten att kunna dra nytta av Comforts resurser och kompetens.

– Med större muskler kan vi förbättra verksamheten i stort, med exempelvis IT-lösningar, verksamhetsstöd och central marknadsföring, säger Magnus Pettersson, VD på Vetlanda Rör.

Vetlanda Rör är installatör och återförsäljare av högkvalitativa VS-produkter från välrenommerade tillverkare och varumärken. Kunderna är företag, privatpersoner, privata fastighetsägare och bostadsrättsföreningar i Vetlanda kommun, med sex mils omnejd, däribland Nässjö.

– Tack vare Vetlanda Rör får vi starkare närvaro i området och fortsätter vår expansion och tillväxt i Sverige, säger Göran Swedérus, VD på Comfort.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Magnus Pettersson på telefon: 070-688 42 78

Mail magnus@vetlandaror.se

Comfort är en av Sveriges ledande multidisciplinära installationskedjor inom VS, el och ventilation med en stark lokal förankring med ca 145 etableringar i landet varav 55 butiker. Vi anlitas kontinuerligt av byggföretag, fastighetsägare, industrier, offentlig sektor och privatpersoner med uppdrag alltifrån totalentreprenad för ny- eller ombyggnationer till service, fordonsladdning, energioptimering och teknisk förvaltning. Vår samlade erfarenhet och det faktum att vi finns över hela landet gör oss till en pålitlig lokal partner, som kan installera allt vi säljer. Kedjan består av 2 350 medarbetare med en total omsättning på 5,6 miljarder kronor.