Nyförvärv: Proair Sverige AB blir en del av Comfort!

Nyförvärv: Proair Sverige AB blir en del av Comfort!

Comfort förvärvar Proair, med en omsättning på cirka 70 miljoner SEK enligt prognos för 2023 och en arbetsstyrka bestående av 20 engagerade medarbetare. Företaget är baserat i Norrköping och fokuserar på totalentreprenader inom luftbehandling.

– Proair har en imponerande erfarenhet av att projektera och installera luftbehandlingsanläggningar för olika typer av byggnader. Bolaget kommer att bli en stark del i Comforts multidisciplinära erbjudande, säger Göran Swederus.

Proair har stark teknisk kompetens med egen konstruktionsavdelning, egna injusterare, OVK-behörighet och cirka 15 kvalificerade montörer. Tack vare gedigen kunskap om totalentreprenader och konstruktion hittar företaget de mest kostnadseffektiva och hållbara lösningarna för sina kunder.

– Det ska bli spännande att utveckla Proair tillsammans med Comfort-kedjan. Vi ser fram emot att hitta samarbeten och gemensamma lösningar på utmaningar i installationsbranschen, säger Andreas Rosberg, VD på Proair.

Vill ni veta mer? Kontakta Göran Swedérus på mail goran.swederus@comfort.se

Presskontakt: Göran Swedérus (VD)
goran.swederus@comfort.se

Comfort är en av Sveriges ledande multidisciplinära installationskedjor inom VS, el och ventilation med en stark lokal förankring med ca 150 etableringar i landet varav 55 butiker. Vi anlitas kontinuerligt av byggföretag, fastighetsägare, industrier, offentlig sektor och privatpersoner med uppdrag alltifrån totalentreprenad för ny- eller ombyggnationer till service, fordonsladdning, energioptimering och teknisk förvaltning. Vår samlade erfarenhet och det faktum att vi finns över hela landet gör oss till en pålitlig lokal partner, som kan installera allt vi säljer. Kedjan består av 2350 medarbetare med en total omsättning på 5,6 miljarder kronor.