Starka Temarör i Stockholm AB förvärvas av Comfort!

Starka Temarör i Stockholm AB förvärvas av Comfort!

Från och med 24 februari är Temarör i Stockholm AB en del av Comfort. I samband med köpet ökar Comfort sin närvaro i Stockholmsregionen, breddar affären och stärker sin position på marknaden som en av de största installationskedjorna i Sverige.

Temarör i Stockholm AB drivs av Fredric Persson och Fredrik Johansson. Med 28 anställda omsatte bolaget drygt 70 miljoner, 2022. Bolaget vänder sig främst till byggföretag, kommuner, landsting och industrier. Erbjudandet består av installationer inom vs, fjärrvärme och medicinska gaser samt licenssvetsarbeten med allt från omfattande rot och nyinstallationer till förebyggande och avhjälpande underhåll. I stort sett alla större sjukhus i Stockholmsregionen har fått hjälp med olika installationer av Temarör i Stockholm AB.

• Comfort känns som ett mycket bra val för oss. Ett starkt och välskött varumärke stöttat med krispig marknadsföring och professionell yrkeskunskap. Som en del av Comfort skapas också nya möjligheter för oss att ta större jobb tillsammans med andra comfortbolag inom andra discipliner som till exempel el och vent. Dessutom säkrar vi vår personals trygghet i kanske tuffare tider, säger VD Fredric Persson, Temarör i Stockholm AB.

• Temarör i Stockholm AB är ett viktigt tillskott i vårt byggande av en stark multidisciplinär närvaro i Stockholm. Det är ett starkt företag inom entreprenad och service med en stabil grund att stå på, säger Göran Swedérus, VD Comfort-kedjan.

Företagsnamn: Temarör i Stockholm AB

Huvudägare: Fredric Persson och Fredrik Johansson

Antal anställda: 28 anställda

Omsättning: 70 miljoner

Huvudsakligt upptagningsområde: Stockholm med omnejd

Huvudsaklig kundkategori: Entreprenad, service

Medlem i Comfort fr o m: 24 februari 2023

Comfort är en av Sveriges ledande multidisciplinära installationskedjor inom VVS och el med en stark lokal förankring med 135 etableringar i landet och 60 butiker. Vi anlitas kontinuerligt av byggföretag, fastighetsägare, industrier, offentlig sektor och privatpersoner med uppdrag alltifrån totalentreprenad för ny- eller ombyggnationer till service, fordonsladdning, energioptimering och teknisk förvaltning. Vår samlade erfarenhet och det faktum att vi finns över hela landet gör oss till en pålitlig lokal partner, som kan installera allt vi säljer. Kedjan består av 2 500 medarbetare med en total omsättning på 4,5 miljarder kronor.