Comfort Arlanda vinner pris för bästa Comfort Hotel Of The Year

I helgen som gått var det återigen dukat för Nordic Choice Hotels årliga Vinterkonferens på Friends Arena i Stockholm. Arrangemanget samlar över 3000 anställda inom Nordic Choice Hotels för ett storslaget firande av året som har gått.

Hotell och anställda nomineras under året till prisutdelningen som äger rum under galamiddagen på söndagskvällen. Här koras företagets främsta hotell och anställda som har levererat allra bäst resultat under året som gått på företagets tre pelare: People, Planet & Profit. Och för Comfort Hotel var det Comfort Hotel Arlanda Airport som tog hem segern och vann priset för Comfort Hotel Of The Year 2022.

Det är inte första gången Comfort Hotel Arlanda Airport tar emot pris under vinterkonferensen. På konferensen i somras tog de också hem titlarna Comfort Hotel Of The Year 2021 och New Hotel Of The Year 2020.

• Ända sedan den fantastiska rekryteringsturnén inför öppningen av hotellet i januari 2020 där vi besökte Uppsala, Märsta och Kista så har våra anställda på hotellet arbetat dygnet runt för att se till så att varenda gäst som kommer in dörren hos oss börjar eller avslutar sin resa genom flygplatsen på bästa möjliga sätt. Som hotelldirektör är jag obeskrivligt stolt över alla de fantastiska människorna från alla världens hörn som arbetar hos oss. Med över 45 språk och nationaliteter under ett och samma tak (de allra flesta hör hemma i Sigtuna, Märsta och Uppsala) har vi lyckats skapa en dynamisk, inkluderande och inte minst rolig arbetsmiljö. Istället för att rekrytera ledare externt letar vi först internt efter talanger och stjärnor som är redo för att ta nästa steg (vare sig det är shiftleaders, supervisors eller avdelningsledare), något vi är väldigt stolta över. De sista två åren har varit allt annat än enkla för alla i hotell- och restaurangbranschen, så därför smakar det extra gott att återigen kunna ta hem priset för Comfort Hotel of the Year 2022, säger hotelldirektör för Comfort Hotel Arlanda Airport, Jostein Rajala.

Comfort Hotel är den hållbara hotellkedjan som vill utmana den traditionella bilden av vad ett hotell ska erbjuda och hur det ska användas av gästen. Med fokus på utvald service är målsättningen att göra gästens besök så bra som möjligt genom en god natts sömn, hållbart arbete när det gäller både personal och miljö och perfekt placering av hotellet - allt med målet att kunna erbjuda det bästa möjliga priset i sitt segment.

• Det är väldigt förtjänt att Comfort Hotel Arlanda Airport vinner pris för Comfort Hotel Of The Year. Nyckel till framgången är ett fantastiskt team med ledare som jobbar starkt med både inkludering och hållbarhet, Jostein Rajala med team har levererat över all förväntan. Säger Pernilla Bergendahl, Director of Operations Comfort Hotel Sverige.

Vinterkonferensen som internt kallas för VK, har blivit arrangerat i över 25 år. Under arrangemanget får gästerna höra från interna och externa talare och den sista dagen avlutas med en storslagen galamiddag och prisutdelning.

• comfort hotel of the year
  • arlanda
  • stordalen
  • vinterkonferensen
  • comfort hotel
  • sverige
  • comfort hotel arlanda airport
  • stockholm

• Stockholm

Comfort Hotel är urbana och effektiva hotell för resande, som önskar att bo centralt i moderna och spännande miljöer till ett förnuftigt pris.  Comfort Hotels är en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkoncerner med över 200 hotell på mer än 100 destinationer i Norden och Baltikum.