Comfort Hotels etablerar sig i Norrköping

Under andra halvåret 2015 slås portarna upp till Norrköpings nyaste, fräschaste och kaxigaste hotell, Comfort Hotel i Norrköping.

Comfort Hotels som de senaste åren haft en expansiv tillväxt i norden väljer nu att etablera sig i Norrköping. Det blir därmed Petter Stordalens och Nordic Choice Hotels första hotell i Norrköping och kommer att ha 200 rum, en restaurang och ett gym. Hotellets hjärta blir en pulserande lobby med härlig musik där gästen erbjuds gratis kaffe och WiFi.

- Vi har länge haft Norrköping på listan över städer som vi vill etablera oss i. Nu glädjer vi oss åt att få erbjuda alla våra gäster ytterligare ett modernt och prisvärt hotell 2015, säger Arne O Haugen, koncerndirektör Comfort Hotels.

Hotellet som börjar byggas inom kort intill Hamnbron, vid inre hamnen i centrala Norrköping, är en del i projektet Kv. Spinnhusen som kommer innefatta Comfort Hotel, kontor och bostäder.

- Vi ser fram emot att få tillföra centrala Norrköping en ny och modern hotell- och kontorsfastighet, som tillsammans med befintlig historisk bebyggelse inom kvarteret, skall ge ytterligare puls i ett av Norrköpings mest attraktiva lägen. Vi får en mycket väl belägen och fin fastighet och är givetvis glada att Comfort Hotels väljer att etablera sig hos oss, säger Peter Bodefalk, VD.

Bakom projektet står Bronsfastigheter AB, Eklöf Invest AB och Höglandet Invest AB

Etableringen i Norrköping innebär att Comfort Hotels får sitt 12:e hotell i Sverige och 29:e i norden.

För mer information:
Arne O Haugen, Koncerndirektör Comfort Hotels, tfn +47 917 196 27
Simen Vinge, marknadschef Comfort Hotels, tfn +47 415 042 35
Peter Bodefalk, VD BF Development, tfn +46 70 288 00 55

• Resor

• comfort hotel norrköping
  • spinnhusen
  • norrköping
  • stordalen

• Jönköping

Comfort Hotels erbjuder bra hotell på bra platser till bra priser. Skräddarsydda för den moderna resenären som vill bo centralt i en spännande miljö till ett rimligt pris.  Comfort Hotels är en del av Nordic Choice Hotels, ett av Nordens ledande hotellbolag med en årlig omsättning på mer än NOK 6,2 miljarder och över 9200 anställda.