Dubbelt firande när Comfort Hotel Arlanda Airport vinner “New Hotel Of The Year” och “Comfort Hotel Of The Year”

Två välförtjänta vinster efter två år av tungt arbete i en lidande bransch som nu efter pandemin börjar blomstra på nytt. Under Nordic Choice Hotels vinterkonferens häromveckan (som vanligtvis hålls i januari) tog Comfort Hotel Arlanda hem vinsten för åren 2020 och 2021. Nyckeln till denna framgång är till stor del tack vare hur hotellet arbetat med mångfald, hållbarhet och utveckling.

Nordic Choice Hotels Vinterkonferens (VK) anordnas varje år och här bjuds det in över 2700 kollegor för två dagar fyllda av aktiviteter, föreläsningar, mässor, fest, underhållning och mycket mer. En konferens mycket uppskattad då den bidrar till den positiva kulturen inom företaget. Efter två års pandemi och två uteblivna VKs så var 2022s vinterkonferens mycket efterlängtad för kollegor och branschfolk.

Under VKs prisutdelning kväll nummer två delades även priser ut för det uteblivna åren 2020 och 2021 och här kammade Comfort Hotel Arlanda Airport hem vinsten för inte en utan båda kategorierna de var nominerade inom, nämligen “New Hotel Of The Year 2020” och “Comfort Hotel Of The Year 2021”.

• Jag är oerhört stolt över alla som var en del av öppningen av denna fantastiska jätte av ett hotell. Men allra mest stolt är jag över teamet som har jobbat stenhårt i över två för att se till så att vi varje dag levererar på vårt gäst löfte. Det har varit 2,5 år med extrema motgångar, mycket svett och tårar, men nu blickar vi framåt och jag kan konstatera att framtiden är ljus för Comfort Hotel Arlanda Airport!
    Ord från Comfort Hotel Arlanda Airports Hotelldirektör, Jostein Rajala

Som hotelldirektören Jostein nämner har hotellet och personalen arbetat hårt för att leverera på gäst löftet. Men succén handlar även om hur Jostein tillsammans med avdelningsledarna fokuserat på arbetsmiljön i sin helhet.

• Succen bakom utmärkelserna, det är personalen. Hotelldirektör Jostein Rajala har tillsammans med avdelningsledarna skapat en arbetsplats med en kultur där mångfald, hållbarhet och utveckling står högt på agendan. Det i sin tur skapar nöjda gäster, säger Pernilla Bergendahl Driftsdirektör Comfort Hotel SE/DK/LT
    Säger Pernilla Bergendahl, Director of Operations, Comfort Hotel.

Comfort Hotel och Nordic Choice Hotels arbetar aktivt med att skapa en trivsam arbetsplats för kollegor, något som i sin tur bidrar till att ge en trivsam upplevelse för gästerna. Detta genom att fokusera på just mångfald, hållbarhet och utveckling och att skapa en positiv arbetskultur för alla. En mycket viktig aspekt för att skapa långvariga och hållbara anställningar och trycka på vikten av att välkomna alla till företaget.

• Semester

• nordic choice hotels
  • hållbarhet
  • stordalen
  • comfort hotel
  • comfort hotel arlanda airport
  • stockholm
  • hotel
  • sverige
  • vinterkonferens

• Stockholm

Comfort Hotel är urbana och effektiva hotell för resande, som önskar att bo centralt i moderna och spännande miljöer till ett förnuftigt pris.  Comfort Hotels är en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkoncerner med över 200 hotell på mer än 100 destinationer i Norden och Baltikum.