Färgrik start på kulturåret när Comfort Hotel Winn invigdes

Torsdagen den tionde oktober invigdes Umeås nyaste, högsta och mest färgrika hotell med en storslagen invigningsfest. Med underhållning från Umeås egna Lisa Miskovsky och med punkhårdrock från Sator fick hotellet en kraftfull start för sin verksamhet.

-  Umeå präglas av starka och duktiga personer. Det var därför självklart för mig när jag valde att satsa i Umeå att det skulle bli rebellen i Nordic Choice Hotels som skulle byggas i Umeå nämligen ett kaxigt Comfort-hotell, sa Petter Stordalen i sitt invigningstal.

De 300 inbjudna gästerna fick en inblick i vad som kan hända på ett hotell som beskriver sig själv som hotellrebellen. Hotellrummen som visades var allt från finstämda rum som gick i jazzens tecken till rum där rockartister gick loss på trummorna. Gästerna bjöds också på en ljusshow som visades på hotellets fasad genom 2000 ljusdioder som speglade hotellets själ.

Hotellet är nu invigt och ordentligt infirat. Invigningen var präglat av den kultur som finns i Umeå och vad jag kan se så hade gästerna en bra kväll. Men det här var bara början. För oss var invigningen kickstarten av Umeås kulturhuvudstadsår. Redan ikväll väntar nästa kulturevent när vi står som värdar för Umeå Fashion Award. Det här är sannerligen hotellet där allting kan hända och mer kommer att komma, säger en stolt hotelldirektör Chris Pedersen.

Med 12 våningar, 52 meter över havet och 185 nya rum med Umeås bäste utsikt är Comfort Hotel Winn bestämd på att vara det naturliga valet för Umeås gäster. Och gästerna verkade nöjda med vad de upplevde.

För mig är det oerhört viktigt att kunna erbjuda Umeås besökare en bra vistelse. En av grunderna är bra boende. Jag är därför väldigt glad över nya Comfort Hotel Winn som inte bara bjuder på en skön miljö utan också bidrar till stadsbilden med sin läckra upplysta fasad, säger Anna Wikholm Kjellberg VD på Visit Umeå.

Ikväll sker nästa event på hotellet där Comfort Hotel Winn står värd för Umeå Fashion Week Awards stora gala. På catwalken kommer Karolina Persson, Carolina Rönnberg och Ida Hillebjörk visa sina kollektioner och därefter kommer juryn kora vinnaren av Umeå Fashion Week Award 2013.

För mer information:

Chris Pedersen, hotelldirektör Comfort Hotel Winn 072-710 79 87

Kenneth Hultgren, kommunikationsrådgivare, 070-695 85 90

• Resor

• stordalen
  • nordic choice hotels
  • hotel
  • comfort hotels
  • comfort hotel winn
  • sverige
  • umeå

Comfort Hotels erbjuder bra hotell på bra platser till bra priser. Skräddarsydda för den moderna resenären som vill bo centralt i en spännande miljö till ett rimligt pris.  Comfort Hotels är en del av Nordic Choice Hotels, ett av Nordens ledande hotellbolag med en årlig omsättning på mer än NOK 6,2 miljarder och över 9200 anställda.