Linda Jonsson ny VD för Comfort Hotel Winn i Umeå

Linda Jonsson har utsetts till ny VD och hotelldirektör för nya Comfort Hotel Winn i Umeå.

- Jag är oerhört glad över att få Linda Jonsson till Comfort Hotel Winn. Det är ett fantastiskt hotell som med Lindas kompetens och engagemang har förutsättningar att fortsätta erbjuda gästerna härliga upplevelser, säger Arne O Haugen, koncerndirektör för Comfort Hotel.

Hotellet som invigdes i höstas har tolv våningar, reser sig 52 meter över havet och erbjuder 185 nya rum med Umeås bästa utsikt och där ambitionen inte bara är att locka övernattande gäster utan också bjuda in Umeåborna.

- Linda brinner för Umeå och är en förkämpe för att öka attraktionskraften för staden. Jag ser fram emot att få se våra gäster möta Lindas engagemang och det ska bli kul att följa hennes framfart att fortsätta göra Comfort Hotel Winns lobby till hela Umeås lobby, säger Arne O Haugen.

Linda Jonsson kommer närmast från Umeå flygplats där hon är kommunikations- och marknadschef. Linda har också en bakgrund från Vattenfall och Manpower där hon innehaft olika chefspositioner. Hon har också tidigare varit verksam inom hotellnäringen som bland annat hotelldirektör och försäljningschef.

- Det känns underbart och spännande att komma tillbaks till hotellbranschen. Den har alltid legat mig varmt om hjärtat och att få återvända till den med ett nytt och fräscht hotell i en underbar och utvecklande stad känns extra roligt, säger tillträdande hotelldirektör Linda Jonsson.

Linda som tillträder sin nya tjänst den 1 april har redan tankarna på den nya utmaningen.

- Jag vill fortsätta det goda arbetet som redan finns på hotellet och undersöka vilka nya utmaningar och möjligheter som finns till utveckling. Att ge hotellet en tydlig positionering i staden känns mycket viktigt nu när Umeå är kulturhuvudstad och ges goda möjligheter till nya affärer och kontakter, säger Linda Jonsson.

För mer information kontakta:
Linda Jonsson, tillträdande hotelldirektör, +46 70 395 78 68
Simen Vinge, marknadsdirektör Comfort Hotel, tfn +47 415 04 235

• umeå
  • västerbotten
  • festivalhotellet

• Norrbotten

Comfort Hotel är urbana och effektiva hotell för resande, som önskar att bo centralt i moderna och spännande miljöer till ett förnuftigt pris.  Comfort Hotels är en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkoncerner med 171 hotell på mer än 100 destinationer i Skandinavien och Baltikum.