Nya Comfort Hotel Winn bjöd in hela Umeå till Öppet hus i lördags. Runt 2500 personer tog chansen att spana in stadens nya hotell.

- Engagemanget för det nya hotellet överträffade alla förväntningar. Vi hade hoppats att lokalbefolkningen skulle vara nyfikna och att det kanske skulle komma några hundra. Att det kom så många är otroligt roligt, säger Simen Vinge, marknadsdirektör på Comfort Hotels.

Redan när dörrarna öppnade klockan 12 stod flera hundra människor utanför lobbyn och väntade på att få se det nya Comfort Hotel Winn. De fick se hotellet, bjöds på snacks och dryck och fick höra musik av DJs från Humlan. Umeås invånare verkade väldigt nöjda.

- På lördagen hade vi runt 2500 gäster på hotellet. Runt 1500 tittade på rummen och den fantastiska utsikten. Responsen har varit överväldigande positiv och det var dessutom från de viktigaste människorna, nämligen de vi hoppas ska använda hotellet. Jag är väldigt glad över att de gillade upplevelsen, säger hotelldirektör Chris Pedersen.

På hotellet var man säkra på att man köpt in tillräckligt med mat och dryck. Det hade man inte.

-Vår härliga personal var tvungna att springa till affären sex gånger för att vi skulle kunna bjuda besökarna på något att äta och dricka. Jag har aldrig varit med om en liknande hotellöppning tidigare. Det var en fantastisk upplevelse. Nu gläder vi oss över att få fortsätta succén i Sveriges mest gästfria och vackra stad, säger Pedersen.

• Resor

• hotel
  • stordalen
  • sverige
  • umeå

Comfort Hotels erbjuder bra hotell på bra platser till bra priser. Skräddarsydda för den moderna resenären som vill bo centralt i en spännande miljö till ett rimligt pris.  Comfort Hotels är en del av Nordic Choice Hotels, ett av Nordens ledande hotellbolag med en årlig omsättning på mer än NOK 6,2 miljarder och över 9200 anställda.