Årets största tv-helg börjar snart – pausa och spela in tv-program i HD med ny box från Com Hem

Idag börjar Com Hem sälja sin första inspelningsbara HD-box. Med den nya tv-boxen går det att pausa upp till två timmar under direktsändning, spela in ett tv-program samtidigt som man ser på ett annat och att lagra upp till 150 tv-timmar på hårddisken.

– Allt fler kunder vill kunna se sitt favorit-tv-program när de själva vill. Med den nya tv-boxen ger vi dem en ny möjlighet att förenkla tv-livet och att inte missa julens många tv-program och filmer i HD-format, säger Christofer Peilitz, produktchef TV på Com Hem.

Den nya tv-boxen innehåller en mängd funktioner som gör att man kan lämna tv-tablå-tittandet bakom sig. Man kan pausa under direktsändning, spola tillbaka och se favoritscenen flera gånger, spela in ett tv-program i HD-format samtidigt som man tittar på ett annat samt lagra upp till 150 tv-timmar på hårddisken.

Kampanjpriset är 3 995 kronor när man samtidigt tecknar sig för Com Hems digital-tv-abonnemang ”8 favoriter HD” med en bindningstid på 24 månader*. Tv-boxen säljs via Com Hems Kundservice och återförsäljarna Elgiganten, Siba, Expert, Audio Video, Euronics och ONOFF som tillsammans har cirka 450 butiker runt om i landet.

Fakta om HD-boxen:

• Humax HDPVR-1000C
  • 320 GB hårddisk (150 timmar för SD-material eller 50 timmar för HD-material)
  • Dubbla tuners (spela in upp till 4 program samtidigt)
  • Möjlighet till 5 favoritlistor
  • Svenska menyer
  • HD-användargränssnitt
  • Time shift upp till 2 timmar
  • Stöder 1080i, 720p, 576p, 576i

*) Kampanjen pågår till och med 11 januari 2009.

Com Hems presstjänst, tel: 08-553 634 40

• hdtv