Till alla kamsportsälskare – Fight+ blir ny kanal hos Com Hem

Från och med den 12 maj erbjuder Com Hem tv-kanalen Fight+ i sitt digitala utbud. Den skandinaviska kampsportkanalen sänder filmer, dokumentärer, klassiska och exklusiva matcher, undervisningsprogram och nyheter 24 timmar om dygnet. – Vi är mycket nöjda över att kunna bredda vårt sporterbjudande ytterligare med en kanal som bara visar kampsport. Sport är mer än hockey och golf och många av våra tittare efterfrågar fler nischade kanaler, säger Christofer Peilitz, produktchef på Com Hem. Fight+ är en skandinavisk tv-kanal som visar boxning, kickboxning, K-1, MMA (Mixed Martial Arts), UFC (Ultimate Fighting Champion), Jiujitsu och karate. Dessutom finns dokumentärer, tränings- och instruktionsprogram och kampsportfilmer i kanalens utbud. Bland initiativtagarna till kanalen finns Paulo Roberto och Steffen Tangstad, som är en av Norges största boxningsstjärnor genom tiderna och som för 20 år sedan blev europeisk mästare i tungvikt. – Fight+ visar det bästa från alla kampsportsgenrer. Com Hems tittare kommer att kunna se många bra nationella och internationella tävlingar i olika kampsporter framöver, säger Steffen Tangstad, sportchef på Fight+. Fight+ kommer att ligga som en Premiumkanal i Com Hems digitala utbud och säljas separat för 149 kronor/månad. Tecknar man ett årsabonnemang får man de första två månaderna gratis. Läs mer om Fight + på www.fightplus.com För ytterligare information, vänligen kontakta: Janna Schibbye, Informationschef Com Hem Tel 0771 – 66 00 00 kommunikation@comhem.com Lasse Gimnes, Pressansvarig Fight+ Tel +47-91-63 55 65 lasse@gimcom.no Com Hem är Sveriges ledande leverantör av triple play-tjänster - tv, bredband och telefoni. En tredjedel av landets hushåll är anslutna till Com Hems nät. De anslutna hushållen har tillgång till bredbandstjänster av hög kvalitet, prisvärda tjänster för fast telefoni och marknadens största tv-utbud. Com Hem erbjuder även interaktiva tjänster som underlättar drift, kommunikation och underhåll för fastighetsägare. Företaget har cirka 500 anställda med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås och Härnösand. Com Hem ägs sedan 2006 av The Carlyle Group och Providence Equity.

• Massmedia