CSG FÖRDJUPAR SAMARBETET MED ÖREBRO FLYGPLATS

CSG fick under hösten 2018 ett förnyat förtroende av Örebro flygplats att leverera säkerhetstjänster i ytterligare 6 + 2 år. Uppdraget omfattar såväl säkerhetskontroll som ronderande bevakning.

Med anledning av detta har CSG och Örebro flygplats fört mycket konstruktiva samtal om fördjupat samarbete till att leverera fler uppdrag åt flygplatsen.

Detta har lett till att CSG från och med nu, utöver det vi redan idag gör på flygplatsen även kommer leverera tjänster i form av bl.a. incheckning av passagerare. Just detta är unikt och troligen första gången en bevakningsleverantör utför tjänster som i normala fall ligger helt inom flygplatsens egna ramar eller deras upphandlade handlingbolag.

Detta fördjupade samarbete är ett tydligt kvitto på det höga förtroende som CSG har som leverantör av säkerhetstjänster åt Örebro flygplats.

Jag vill rikta ett varmt tack till våra medarbetare på flygplatsen som är nyckeln till detta förtroende. Samtidigt vill jag även passa på att tacka Driftchef Joakim Oskarsson, Försäljningschef Jens Klevengård som tillsammans med mig fått detta fördjupade samarbete i hamn.

Patrik Berg

Affärsområdeschef CSG

Commuter Security Group AB (CSG) är ett av länsstyrelsen auktoriserat bevakningsföretag och har bedrivit bevakningsverksamhet sedan 2003. CSG är starkt förknippat med att arbeta med bevakning, säkerhet och ordningshållning inom kollektivtrafiken.

CSG är ett helägt dotterbolag till Keolis Sverige AB som ingår i den internationella kollektivtrafikkoncernen Keolis. Koncernen finns i 16 länder med över 56 000 medarbetare och är Europas största leverantör av kollektivtrafik och världsledande inom automatiska tunnelbanesystem.

CSG har bevakningsverksamhet i Stockholm, Södermanland, Uppsala och Örebros län och i dessa län förfogar vi över 450 stycken medarbetare.