CSG tilldelas avtal om almänna bevakningstjänster till SL

Höga poäng i bedömningen av kvalitet har gett CSG vinsten i upphandlingen av allmänna bevakningstjänster i SL-trafikens södra block. CSG får därmed fortsatt förtroende att bidra till resenärers trygghet i kollektivtrafiken.

Fredagen 9 november 2018 meddelade Trafikförvaltningen att CSG är vinnare i upphandlingen av allmänna bevakningstjänster för södra blocket i Stockholm. Det innebär att CSG får fortsatt förtroende att leverera väktare och hundförare till SL i arbetet med att förebygga och motverka skadegörelse och klotter i kollektivtrafiken.

Avtalet omfattar tunnelbana, pendeltåg, lokalbanor och infrastruktur är värt 222 miljoner kronor och involverar 150 anställda.
– Vi är otroligt glada över det här och ser fram emot att få fortsätta utveckla uppdraget och samarbetet med Trafikförvaltningen.
Att vi vann upphandlingen där kvalitet var en stor del av bedömningen är ett kvitto på att vi med vår långa erfarenhet och kompetens har en pålitlig leverans och en hög kvalitet på våra tjänster, säger Pelle Johansson, VD på CSG. Sedan 2003 har CSG varit leverantör till SL för trygghetstjänster.

Det omfattar bland annat trygghetsvärdar, ordningsvakter, väktare och hundförare ombord på tunnelbana, buss, pendeltåg, lokalbana och spårvagn. Det nya avtalet börjar gälla från och med 1 april 2019 och pågår i fyra år med en möjlighet till förlängning på två år.
– Vår vision är att CSG ska vara förstahandsvalet för att skapa trygghet i publika miljöer och skydda person och egendom och med fortsatt förtroende inom uppdraget är vi ett steg närmre detta, säger Pelle Johansson, VD på CSG.

• Transport