Compare håller frukostmöte i Karlstad för kvinnor i IT-branschen

Tisdag 31 maj bjuder Compare in till frukostmöte i Karlstad. Evenemanget riktar sig specifikt till kvinnor med IT-relaterade yrken. Bakom initiativet, som stöds av Compare, står fem Compare-företag (Tieto, Logica, Sogeti, Elvenite och Qamcom) och Karlstads universitet.

"Kvinnor med IT-relaterade yrken behöver synliggöras – dels för att stärka varandra, dels för att få in fler kvinnor i den mansdominerade branschen", förklarar Maria Johansson på Compare. "Därför stödjer Compare kvinnliga nätverk som finns - och som gemensam och neutral samverkansorganisation för Compare-företagen ser vi det som naturligt att även driva frågan om ett oberoende nätverk för IT-kvinnor".

Den primära målgruppen är kvinnor på Compare-företagen och kvinnor i IT-relaterade yrken hos Compares samarbetspartners i regionen – bland annat Karlstads universitet.

"Det finns ett behov av att nätverka och skapa mötesplatser, att inspirera och stärka varandra genom att utbyta erfarenheter – därför vill vi undersöka förutsättningar för att skapa ett organiserat Compare-nätverk eller att ha återkommande frukostmöten", förklarar initiativtagarna.

Anna Tufvesson inleder frukostmötet med att prata om kvinnors nätverkande - därefter blir det diskussioner om hur deltagarna vill gå vidare.

Anna Tufvesson arbetar idag med ledarutveckling på kommunledningskontoret vid Karlstads kommun. Hon har tidigare arbetat som managementkonsult på Effect Management där hon drivit ett ledarutvecklingsprogram särskilt för kvinnor som är chefer - ett program som också har formats till ett nätverk efter avslutad kurs.

• Tid: Tisdag den 31 maj kl 07:30-09:00
  • Var: Telia-huset, Lagergrens gata 7, Karlstad
  • Anmälan: Till Maria Johansson (Compare) senast 27 maj via mail maria.johansson@compare.se

Intresserad av att vara med i någon form av nätverk – men inte har möjlighet att vara med på frukostmötet? Anmäl ditt intresse till Maria Johansson.

.................................