Värmlandsmiljonen första affären för Arena Xperience

Värmlandsmiljonen – en interaktiv telefontävling som arrangeras av Bergvik Köpcenter, Mix Megapol och TV4 Värmland. – är det första utvecklingsuppdraget för det nya Compare Karlstad-företaget Arena Xperience AB. ”Värmlandsmiljonen är en långsiktig satsning för att erbjuda våra besökare, lyssnare och tittare på något extra spännande med möjlighet att vinna fina priser”, säger Robert Gustafsson som är centrumledare på Bergvik Köpcenter. ”Vi har sedan tidigare stort förtroende för Compare som genom Framtidens Arena-projektet tog fram en SMS-tävling åt oss – därför föll det sig naturligt att vidareutveckla dessa idéer till Värmlandsmiljonen”, fortsätter han. ”Värmlandsmiljonen är en helhetslösning där vi tillsammans med kunderna tagit fram ett koncept utifrån en idé och byggt ihop befintliga komponenter till en komplett tävling på bara några veckor”, förklarar Mikael Lundström som är tillförordnad VD för Arena Xperience AB. Värmlandsmiljonen är en tävling som startade 1 oktober och pågår till 8 mars nästa år. Tävlingen går ut på att ringa 0944-10 10 110 och svara på några frågor. De tio deltagare som lyckas bäst går vidare till en delfinal som äger rum på Bergvik Köpcenter sista fredagen varje månad. Och de tio som lyckas bäst i delfinalerna går vidare till en slutfinal i Löfbergs Lila Arena den 8 mars 2008 med chans att vinna en bil, en båt, resor, träningskort och mycket mera till ett totalt värde på minst en miljon kronor. ”Tävlingar är inget nytt för oss på Bergvik Köpcenter – men det här är första gången vi gör en långsiktig satsning över tre år på att etablera en större tävling tillsammans med andra aktörer”, förklarar Robert Gustafsson som har höga ambitioner med satsningen: ”Värmlandsmiljonen ska på tre år bli lika stort i Värmland som Bingolotto”. Den första omgången – som startade i oktober i år – bygger på en interaktiv telefontävling. ”Vad det blir nästa omgång vet vi inte idag – men naturligtvis vill vi vara med och testa nya tekniska lösningar som ökar spänningen och därmed arenaupplevelsen för våra besökare”, säger Robert Gustafsson. Läs mer om Värmlandsmiljonen - http://www.varmlandsmiljonen.se