Dags för årets Bomässa

Ska du bygga huset du alltid drömt om? Renovera köket? Eller är det dags att piffa till trädgården inför våren? Det är återigen dags för Bomässan i Arena Vänersborg där du kommer hitta inspiration, nyheter, experthjälp och fantastiska erbjudanden.

Vill du känna och klämma på produkterna innan det är dags att slå till? Som värderar det personliga mötet där du kan ställa frågor och få svar på en gång? Då är Bomässan något för dig. Här har du möjligheten att träffa mängder med företag som delar med sig av både kunskap och inspiration kring allt som rör byggnation, renovering och inredning.

Årets stora nyhet på Bomässan är vårt Dryck & Deliktesstorg där du kan delta i spännande vinprovningar. Under helgen genomförs flera olika sittande vinprovningar men du kan också köpa smakkuponger för att prova viner och whisky på egen hand.

På Bomässan kan du i år bl.a. möta odlingsexperten Åke Truedsson (fre) och TV-profilen Snickar-Björn (ändrad tid till fredag) som visar hur du gjuter i betong. Även på lördag kan du bättre på dina kunskaper om betonggjutning då Anna Jakobsson från Annas Veranda föreläser kl. 11.00. Under helgen kan du ta del av flera andra intressanta föredrag om bl.a. solceller och avloppsrening.

Välkommen till Bomässan i Arena Vänersborg 26-28 april.

Öppet: fre 12-18, lör och sön 10-17.