Premiär för ny bomässa i Helsingborg

Kommande helg, 16-18 oktober är det premiär för Helsingborgs nya bomässa, "Gör Ditt Boende Bättre". En mässa för hemmet som ska bli årligen återkommande . På mässan i HIF Hallen vid Olympia deltar över 60 utställare som ska göra allt för att besökarna ska kunna göra sitt boende bättre. Arrangör av mässan är Compass Fairs.

Skandinaviens största arrangör av bomässor
Vi svenskar lägger idag alltmer pengar på vårt boende och intresset för boende och hemmiljö har aldrig varit större. Nu arrangerar Compass Fairs mässan "Gör Ditt Boende Bättre", där besökare kan ta del av det mesta som finns inom bygg, boende, trädgård och interiör.
Företaget har varit verksamt i Sverige i drygt två år och har ett dynamiskt team med 8 fast anställda medarbetare, samt erfarna samarbetspartners och underleverantörer. Bolaget är knytet till norska moderbolaget, Compass Fairs Norge AS och det danska systerbolaget, Compass Messer AS. I Norge arrangeras årligen över 20 framgångsrika bomässor över hela landet. I Danmark arrangeras även andra mässor och events i det egna kongresscentret.

Stora och små lokala företag på plats
Från huvudkontoret i hjärtat av Jönköping arrangeras mässorna "Gör Ditt Boende Bättre" på tolv olika orter i Sverige under 2009. På mässan i Helsingborg deltar drygt 60 utställare inom bygg, boende, utemiljö och interiör, de flesta med lokal förankring. Intresset för att ställa ut på mässan har varit mycket stort och mässhallen är nu fylld till bristningsgränsen med utställare.
Ett av mässans större områden är energi och uppvärmning, den som letar efter ny uppvärmningskälla gör klokt i att besöka mässan. Många besökare kommer nog att drömma sig bort i de montrar som visar och säljer de spa-bad som blivet så populära senaste åren. Här finns spa-bad för allas behov och till priser som kan passa även barnfamiljerna. Ett flertal husleverantörer finns också på plats för att visa upp de senaste hustyperna och byggprojekten i Helsingborg. Andra branscher som representeras på mässan är bl. a. kök, möbler, inredning, sängar, säkerhet, HI-FI m.fl.

Inspirerande föredrag med Villaägarna
På mässan finns en scen uppbyggd där det kommer att bli inspirerande föreläsningar med Villaägarna. Under helgen kommer det att pratas om solenergi, säkerhet och larm, ROT-avdraget mm.

Danskar ska lockas till mässan!
Med tanke på den svaga svenska kronan är det nu många danskar som tar båten över till Helsingborg för att göra sina inköp. Arrangören Compass Fairs hoppas nu kunna locka till sig köpstarka danskar till helgens mässa. En annonskampanj i nordöstra Danmark har genomförts där arrangören erbjuder danskar fri entré och lockar med lägre inköpspriser än i hemlandet.
- Det finns många tusenlappar att spara för en dansk genom att handla i Sverige. Kronkursen gör att våra priser här i Sverige är mer än 30 % lägre och det blir snabbt en lönsam affär även om de måste ta bilen med över sundet, säger Dennis Roskvist på Compass Fairs.

En mässa även för barnen
Barnen ska också trivas på mässan, här finns ett stort lekland med hoppborg, kreativa leksaker och mycket mer för de små. Dessutom finns mässans maskot FIXIT på plats för att underhålla barnen.

• energi
  • hustillverkare