Compodium blir ISO certifierade

Ledande leverantören av säker digital kommunikation, Compodium, har certifierats enligt standarderna ISO-9001 för kvalitetsledning och ISO-14001 för miljöledning.

Den oberoende och internationella certifieringen är ytterligare ett kvitto på den höga kvalitén på företagets säkra videomöteslösning Vidicue, som säljs genom partners såsom Inera, Atea, TietoEVRY och Telia.

Compodium är därmed en av mycket få videomötes-leverantörer med ISO-certifiering för både kvalitets- och miljöledning.

– Vi befinner oss i en mycket expansiv fas. Certifieringen är därför ett viktigt internationellt kvitto på att vi håller konstant hög nivå vad gäller kvalitet, säkerhet och hållbarhet i våra leveranser och alltid har våra kunders säkerhet och trygghet i fokus, säger Malin Karlsson, kvalitetsansvarig på Compodium.

Internationella kvalitets- och miljöledningsstandarder som ISO har ökat i betydelse de senaste åren. Företag och myndigheter, oavsett bransch, använder beprövade metoder som kontroll av leverantörers ISO-certifiering för att säkra att upphandlingar möter interna krav.

Den explosiva ökningen av videomöteslösningar under pandemin satte ytterligare fokus på oberoende garantier för säkerhet och kvalitet. Samtidigt är hållbarhet och minskat klimatavtryck ett område som blir allt viktigare för många organisationer.

Certifieringen är en kvalitetsstämpel som innebär att kunder, partners och medarbetare kan förlita sig på att Compodiums lösningar som Vidicue håller en hög kvalitetsnivå och att löpande kontroller genomförs när det gäller bland annat datacenter, säkerhetslösningar, mjukvara och garanterad upptid.

Godkännandet är kulmineringen på en lång och omfattande process som under lång tid varit i fokus för hela företaget. Den slutliga certifieringen genomförs av krävande, externa, krediterade parter som granskar att Compodiums datacenter, arbetsrutiner och organisation verkligen möter de höga standarder som krävs för att bli godkänd.

Förutom genomgång av den omfattande dokumentationen görs även intervjuer med anställda för att säkerställa att säkerhet och miljötänkande genomsyrar hela verksamheten. Efter godkännande görs dessutom årliga revisioner för att följa upp att standarden upprätthålls i hela verksamheten.

Om Compodium

Compodium grundades 1997 med missionen att leverera trygga, digitala samarbetslösningar för organisationer, företag och myndigheter. En av dem är bolagets flaggskeppsprodukt Vidicue - en säker, krypterad och autentiserad videokommunikationstjänst, såväl som tjänster inom global videoproduktion och streaming. Compodium grundades i Luleå där de fortfarande har sitt huvudkontor men med video som kommunikationsplattform har de medarbetare i hela världen.

Compodium levererar tillförlitliga och säkra premiumlösningar för enhetlig kommunikation, som hjälper företag och myndigheter samarbeta mer effektivt och uppnå högre produktivitet. Med en förstklassig kundtjänst och mer än tjugo års erfarenhet, hjälper Compodium sina kunder, bland annat några av de största organisationerna inom hälso- och sjukvård, teknologi, offentlig sektor och finansiella tjänster, att skapa möteskulturer som tar hänsyn till både människor och miljö. Compodium erbjuder dygnet-runt support, via flera globala supportcentra med tekniskt stöd på nio språk.

För ytterligare information gå till: www.compodium.com

Mediekontakt