Årets första nummer av KonferensVärlden är här

2019 års första KonferenVärlden är äntligen här, ett fräscht, nyttigt och hälsosamt nummer där vi fokuserar på framtid och hälsa inom flera olika områden.

Att spa är hett vet alla. Men vilka trender kan vi se inom spa och hälsa? Internationellt växer antalet renodlade anläggningar som också erbjuder professionell vård för onda ryggar eller usel sömn, och det är ett fenomen som spa- och wellnessexperten Anna Bjurstam hoppas ska få fäste även i Sverige. I en stor intervju berättar Anna mer om heta hälsotrender och om sina topp fem spaanläggningar i världen.

Statistiken talar sitt tydliga språk. Stockholm fortsätter att växa som besöks- och mötesdestination och nya hotell och anläggningar planeras och byggs löpande. Caroline Strand, tillförordnad vd för turistorganisationen Visit Stockholm, berättar om mötesplatsen Stockholm - om läget och framtiden.

KonferensVärlden har även träffat tv-kocken och kokboksförfattaren Jessica Frej, som har tagit fast på det enkla i köket.
– Det är galet roligt att laga mat och jag vill att folk ska hitta glädjen i det enkla och goda, säger hon. Hitta glädjen i köket med Jessica Frej!

Vi har även pratat med flera andra intressant personer som delar med sig av sina tips inom olika områden. Coachen Alexander Holmberg berättar om framtidens ledarskap och vad som är viktigt här. Pr-strategen Ida Nilsson berättar om hur man som företag lyckas med sin pr och sociala medier. Mötesexperterna Pia Villför Larsson och Maria Eliasson på Facilitatorhuset i Stockholm kan konsten att styra mötet i rätt riktning. De tipsar om hur man får fart på jobbmötet och samtidigt styr bort trista till synes meningslösa sittningar.

Självklart skriver vi även om fina konferensanläggningar i hela Sverige, om cityanläggningar, havsnära spaanläggningar, slott och herrgårdar, och om konferensanläggningar för full fart och äventyr.

KonferensVärlden är till för dig som bokar konferenser, möten och event via Compro Möten & Event och Konferensguiden.se, eller är kvalificerade och utvalda besökare på företagets populära kundevents. Vill du starta en kostnadsfri prenumeration kan du göra det här.

Låt dig inspireras av ett intressant, fantastiskt och lyxigt konferensmagasin!