Hennes Majestät Drottning Silvia döper Stena Primorsk i Stockholm - och idag lämnar fartyget varvet för färden mot Sverige

I dag tar Concordia Maritime leverans av Stena Primorsk från Brodosplit-varvet i Split, Kroatien. Stena Primorsk är det tredje fartyget i Concordia Maritimes serie av sex P-MAX fartyg och är kontrakterad i tio år till det ryska logistikbolaget Progetra. Närmast kommer fartyget att göra en eller två korta resor innan hon den 8 juni ankrar upp framför det kungliga slottet i Stockholm. Besöket i Stockholm föranleds av det stundande fartygsdopet den 9 juni då Hennes Majestät Drottning Silvia kommer att vara gudmor. I anslutning till dopet kommer Concordia Maritime att arrangera ett antal aktiviteter. Den 9 juni arrangeras förutom dopfestligheter, en kapitalmarknadsdag med ett antal talare kring sjöfart, olja och miljö och den 10 juni planeras en dag på kaj med underhållning för allmänheten. Fartyget kommer att lämna Stockholm igen den 10 juni. För ytterligare information: Hans Norén, VD, +46 31 85 51 01 / +46 704 85 51 01 Eller Göran Hermansson, ekonomichef, +46 31 85 50 46 / +46 704 85 50 46

• Kontrakt, uppdrag