Nyckeltal för inköpsorganisationen - så jobbar du strategiskt med KPI:er

What gets measured gets done!

Genom nyckeltalen kan du bevisa att din inköpsorganisation levererar värde. Det är det mest givande verktyget för att fånga ledningens uppmärksamhet och därigenom öka statusen på din inköpsorganisation. Konferensen ger dig svar på hur du mäter rätt och kommunicerar resultatet. Men vi kommer även att ta upp andra sidan av myntet – mjuka värden som kan vara avgörande för en affär, men som är svåra att mäta. Hur redovisas de i siffror?  Att ta fram relevanta nyckeltal och tillämpa dem på ett funktionellt sätt upplevs ofta som svårt och krångligt. Som tur är behöver du inte uppfi nna hjulet på nytt. På konferensen inköpsorganisationen med KPI:er. Det blir två dagar med möjligheter att spetsa din kunskap om hur du kan maximera din inköpsavdelnings prestation. Passa dessutom på att knyta kontakt med inköpschefer och inköpare från hela Sverige!

På konferensen KPI för inköpsorganisationen får du konkreta exempel på hur man på ledande företag i Sverige arbetar

Ur programmet:

• Vad ska mätas och hur?
  • Gröna inköp – hur lyckas man?
  • Så kopplar du nyckeltalen till företagets affärsmål
  • Koppla mjuka värden till hårda värden
  • Bevisa att inköpsorganisationen bidrar – så marknadsför du inköpsorganisationen internt

Missa inte årets tillfälle att inspireras och utvecklas!

• kpi
  • nyckeltal
  • inköp
  • inköpsorganisation
  • logistik
  • inköpsutbildning

Vi på Conductive har mångårig erfarenhet av att arrangera konferenser och utbildningar. Med fokus på dig och din fortsatta kompetensutveckling jobbar vi för att skapa Sveriges bästa konferenser och utbildningar. Vill du veta mer om oss på Conductive och våra övriga arrangemang? Gå in på www.conductive.se eller maila oss på info@conductive.se. Vill du tala med oss personligen kan du ringa 08-670 84 80.

Ebba Slunge