Lyckat seminarium med Exclusive Networks

Xelent i Östersund bjöd tillsammans med Exclusive Networks in till säkerhetsseminarium med fokus på lösningar från Fortinet. Ett tillfälle att prata om dagens hot och vilka möjligheter som finns för att skydda sig mot attacker i form av virus, botnets och andra säkerhetsrisker inom IT-området.

Xelent i Östersund gästades den 12 oktober av Ola Andersson och Malin Brunnäs från Exclusive Networks, företrädande Fortinet och deras säkerhetskoncept i Sverige och i stora delar av världen. Ola synliggjorde olika tekniker för att skydda sig mot oönskad trafik, attacker och virus. Han pratade också om de många möjligheterna med Fortinets produkter med fokus på verktyg för att analysera, skapa informativa rapporter och hålla sin IT-miljö uppdaterad.

Xelent och Robin Svanberg gav därefter deltagarna insyn i hur några av Xelents kunder använder sig av Fortinets brandväggar för att skapa visibilitet och enkelhet i sina nätverk. Detta genom Fortigates, för att detektera och förhindra oönskad trafik. Avslutningsvis beskrevs en kund med ett fastighetsnät, där en kombinerad lösning med fasta fysiska brandväggar och virtuella har kunnat ge kunderna den miljö som efterfrågades.

Ett tiotal kunder fanns representerade vid sittningen, allt från mindre företag till stora koncerner, kommuner och skolor. Sammantaget en mycket lyckad tillställning som resulterade i att kunder diskuterade lösningar med varandra samt att vi på Xelent och Exclusive fick möjlighet att prata med befintliga kunder och nya intressenter inom detta område. Vi fick också på stående fot beställning på dagens seminarieerbjudande; CTA-analys av nätverksdata i kunds miljö.

• xelent
  • östersund