Spännande och roligt för hela familjen

Allt på scen presenterar Pettson & Findus Rävjakten. Föreställningen är baserad på Sven Nordqvists berättelse om gubben Pettson och hans katt Findus.

”En dag får Pettson och Findus besök av grannen Gustavsson som berättar att han ska ut på rävjakt, eftersom räven gärna skulle mumsa i sig en och annan höna om han får härja fritt. Vad Pettson och Findus tycker om det och hur de gör för att rädda såväl hönor som räv, det är just vad föreställningen handlar om.”

Föreställningen vänder sig till såväl barn som vuxna. Det är absolut en föreställning att roas av tillsammans!

Föreställningens längd är ca 50 minuter. Kioskförsäljning av bl.a popcorn & dryck i samband med föreställningen.

I rollerna:

Pettson – Martin Ibohm

Findus – Penny Sjögren

Gustavsson – Anders Brandel

Manus, musik och regi: Ingemar Bernthsson

Spelas på Skälby loge i Kalmar måndagar, tisdagar, onsdagar och torsdagar kl 17.00. Premiär är det den 2 juli och föreställningen spelas tom torsdag den 2 augusti.

Biljetter säljs även på Kalmar Turistcenter & Kalmar Biljettcentrum samt speldagar på plats 1 timme innan föreställningen. Barn under 3 år fri entré

Presskontakt: Martin Ibohm

Allt på Scen AB