​AWA, ett av Europas ledande IP-konsultföretag, fördjupar sitt partnerskap med Connect

Vi på Connect Sverige Region Väst är glada och stolta att få presentera AWA som ny huvudpartner, och vi ser fram emot ett tätare samarbete för att förmedla AWAs expertis inom IP till alla de tillväxtföretag som genomgår våra processer.

Intellectual Property (IP) är ett fantastiskt medel för att skapa affärsmöjligheter - givet att de är hanterade på ett korrekt sätt. AWAs kunder, allt från startups till ägare till några av de största och mest välkända varumärkena i världen, vet precis hur värdefullt IP är, och det är därför de betraktar IP-aspekten som en strategisk tillgång och ett verktyg för att deras företag ska bli branschledande.

AWA grundades 1897 och har därmed över 120 år i branschen. Med mer än 300 anställda i Sverige, Danmark, Tyskland och Kina så är AWA en självklar strategisk partner för några av världens mest framgångsrika företag. Trots sin globala närvaro så är det lokala innovationssystemet och scenen för startup- och scaleup-företagen med engagerade entreprenörer en viktig del i AWAs arbete, och det är här Connect kommer in i bilden.

“Vi är glada att få fördjupa vårt partnerskap med Connect och hoppas att vi kan nå ut med både vår kunskap och erfarenhet inom IP samt vårt engagemang för ett större värdeskapande i det lokala näringslivet och för alla de bolag som finns i Connects nätverk”, säger Josefin Alvén, Regionchef för AWA i Göteborg.

Connect-modellen bygger på att flera olika delar samverkar för att kunna ge tillväxtföretag det stöd och de resurser de behöver för att utvecklas, och partnerskapen är en otroligt viktig pusselbit som möjliggör vårt arbete. Att en partner väljer att öka nivån på både sitt partnerskap och sitt engagemang är oerhört roligt, och gynnar hela näringslivet i Västsverige.

“AWA har varit partner till Connect länge, och att just de har valt att ta steget till huvudpartner är ett förtroende vi värdesätter högt och en möjlighet att fördjupa vår relation men också att förmedla ännu mer av AWAs expertis till de som behöver den mest - företagarna! Med sitt fokus på idéer och innovationer ser vi AWA som den perfekta partnern för att stötta företagare i att förverkliga just sina idéer, utveckla och skydda sina innovationer, och i förlängningen förverkliga sina drömmar.”, säger Marcus Nordanstad, Verksamhetschef hos Connect Sverige Region Väst.

AWA jobbar med tre grundvärden: mod, öppenhet och passion, och strävar efter att vara det självklara valet när det gäller IP-frågor för företagare och entreprenörer så att man tillsammans kan utveckla marknaden och branschen.

“AWA har efter många års partnerskap en väldigt aktiv relation med Connect. Med detta sagt, så är vi verkligen glada över denna förändring och spända på vad vårt ökade engagemang i Connect och i alla de spännande bolag vi möter, kommer att innebära. Vi ser fram emot att ta nya steg och tror att vi kan åstadkomma mycket ihop - AWA, Connect och alla de partners och företag som är del av nätverket. Låt oss gynna ökad innovation och kommersialisering tillsammans!”, säger Rikard Lundgren, Sales and business development manager på AWA i Göteborg.

För mer information, kontakta:

Marcus Nordanstad, Verksamhetschef, Connect Sverige Region Väst: marcus.nordanstad@connectsverige.se

Rikard Lundgren, Sales and business development manager, AWA: rikard.lundgren@awa.com, 031 –63 02 00

• partner
  • partnerskap