CONNECT Halland stärker sitt stödsystem för halländska entreprenörer och SME-företag

CONNECT Halland kommer att förstärka sitt stödsystem till halländska entreprenörer och SME-företag genom att per den 2011-06-01 ingå i verksamheten i CONNECT Väst. CONNECT Halland, som bildades 2001, men som funnits i sin nuvarande form sedan 2008 går därmed in i nästa fas för att tillsammans med, och som en del i, CONNECT Väst skapa ett ännu kraftfullare redskap för tillväxtnäringen i Halland. Det möjliggör bland annat ytterligare resurser, och på sikt också fler dedikerade personer till verksamhetens filial i Halland.

CONNECT Väst är en ideell förening som bildades 2000, som idag har verksamhet i Sjuhärad, Skaraborg, Fyrbodal, Göteborg och nu även hela Halland. Kungsbacka har sedan tidigare ingått i CONNECT Väst, men med detta samgående återförenas Halland till en helhet igen, med hela CONNECT Västs resurser bakom sig.

Samgåendet mellan CONNECT Väst och CONNECT Halland innebär att vi uppnår en långsiktig effektivisering och skapar ett kraftfullare innehåll till våra entreprenörer och tillväxtföretag – och våra partners. Samarbetet innebär att vi med bibehållen lokal förankring över hela västra Sverige kommer att kunna skapa tillgång till betydligt större nätverk och fler resurser för både entreprenörer, affärsänglar och partners.

För mer information kontakta:

Karl Malmström, VD CONNECT Väst, telefon 0739-414758
Anita A’son Strandahl, filialchef CONNECT Väst/Halland, telefon 0702-044 733