Upphovsrätt: Weidmüller/ Patrice Kunte

Conrad Electronic och Weidmüller-koncernen firar tioårigt distributionspartnerskap

Conrad Electronic och Weidmüller Group har haft ett framgångsrikt partnerskap sedan 2009 - en succéhistoria som nu har erkänts med Weidmüller Partnership Award för det utmärkta samarbetet inom distribution av elektroniska komponenter och system för marknaderna automation, energi och transport. Priset presenterades inför en stor publik i Weidmüller-montern på Hannovermässan 2019

Weidmüller-koncernen tillverkar och säljer ett högkvalitativt och mångsidigt sortiment med fler än 40 000 produkter på fler än 80 platser globalt. Hela sortimentet erbjuds i hela Europa från lager via Conrad Electronic eller via ”cross-docking” med stadigt ökande försäljningssiffror.

"Conrad är en av Weidmüllers viktigaste huvudkonton för online-distribution", säger Roger Kroon, VD för Global Distribution Management hos Weidmüller, som berömmer det långvariga försäljningsavtalet mellan de två företagen. "Sedan starten av vårt affärsförhållande har Conrad haft en stark försäljningstillväxt för våra produkter och Weidmüller är glad att vara en del av denna framgång."

Andreas Lippert, vice verkställande direktör för B2B DACH, Conrad Electronic, tillägger: "Denna utmärkelse från Weidmüller är en särskild ära för oss. Det bekräftar de långsiktiga framgångarna av vårt samarbete och visar att Weidmüllers produktsortiment har lyckats tillgodose våra kunders behov under de senaste tio åren."

I över 160 år står Weidmüller för prestanda, kompetens och tillförlitlighet inom maskinindustrin, processindustrin och tillverkningsindustrin samt energi- och transportsektorn.

Som en välkänd expert stöder Weidmüller sina kunder och partners runt om i världen med produkter, lösningar och tjänster inom industrimiljöerna energi, signalbehandling och data. De känner väl till industrier och marknader och morgondagens tekniska utmaningar.

Weidmüller utvecklar ständigt innovativa, hållbara och värdefulla lösningar för individuella behov. Sammantaget sätter Weidmüller standarder för industriella anslutningar.

Weidmüller-koncernen har produktionsanläggningar, försäljningsbolag och agenter i fler än 80 länder och med cirka 4 700 anställda.

Från 1 till 5 april 2019 presenterade Weidmüller omfattande lösningar på Hannovermässan som banar vägen för det industriella Internet of Things (IIoT), liksom innovationer för automatiserad skåpskonstruktion och modulära systemlösningar för decentralisering av fabriker. Detta optimerar potentialen med avseende på Industry 4.0.

Ytterligare information om Weidmüllers produkter och tjänster hos Conrad finns här.

På bilden: Jose Carlos Alvarez Tobar, Chief Marketing & Sales Officer; Dr Timo Berger, VD/VD Region CE; Franziska Klein, Marketing Distribution; Roger Kroon, Vice President Global Distribution Management; Berndt van Nüss, Manager Catalogue, Online- and Tools Distributors från Weidmüller och Pirjo Niemi, VP Strategic Marketing, B2B Europe, Andreas Lippert, Vice President, B2B DACH; Michael Schlagenhaufer från Conrad Electronic vid presentationen av priset.

Ladda ner bild här