Bildtext: Kompakta gigabit-switchar från DIGITUS möjliggör professionell nätverksteknik i 10-tums skåp. Foto: Assmann Electronic GmbH

Nya 10-tums switchar från Digitus hos Conrad

Med de tre nya DIGITUS-switcharna DN-80115, DN-80117 och DN-95331 erbjuder Conrad platsbesparande lösningar i 10-tums format för en professionell och pålitlig nätverksmiljö på kontor och små verksamheter.

• Kompakt: Tre nya 10-tums switchar från DIGITUS i DigiConrads sortiment
  • Flexibel: Idealiskt för små, individuella nätverksmiljöer eller som en del i en komplex infrastruktur
  • Kraftfull: Ohanterad, L2 + management och PoE + varianter tillgängliga

Oavsett om det är på kontoret eller på hemmakontoret så utgör professionell nätverksteknik grunden för all datainfrastruktur. Mindre verksamheter har vanligtvis varken plats eller behov för stora 19-tums server- eller nätverksskåp. Med de tre nya Gigabit-switcharna DN-80115, DN-80117 och DN-95331 från DIGITUS finns nu också effektiva och kompakta lösningar i 10-tums format med 1 U vardera. De tre switcharna täcker hela applikationsområdet från ohanterade och L2 + switchar med styrfunktioner till Power over Ethernet plus (PoE +)-teknik. De kan användas antingen i ett individuellt nätverk eller som en del i en större nätverksinfrastruktur.

För alla behov

DN-80115 är en pålitlig standardlösning för mellanstora nätverksmiljöer och är den första gigabit-switchen i 10-tums format med 16 portar i sortimentet. Alla portar stöder Auto MDI / MDIX-funktionen, vilket betyder att Crossover-kablar och Uplink-portar kan undvikas då PIN-tilldelningen i den anslutande enheten kontrolleras innan dataöverföring.

DN-80117 är den optimala 8-port L2 + switchen för små nätverksmiljöer. Med hjälp av funktioner som portkontroll, portspegling, VLAN eller stöd för multicast kan t. ex. konvergensapplikationer enkelt kartläggas och administreras i mellanstora nätverk. Utöver det egna webbgränssnittet kan administratörer även använda SNMP-, SSH-, CLI-, Telnet-, TACACS +- och RMON-protokoll. Baserat på ASIC-teknik stöds icke-blockerade IP-switchlösningar med gigabit-hastigheter.

DN-95331 8-port switch kombinerar den nuvarande PoE + / 802.3at-standarden med styrfunktioner på nivå 2 och är därför idealiskt för små och mellanstora verksamheter med högt nätverksbehov. Tack före strömstyrningen på totalt 80 watt, där enskilda portar kan leverera upp till 30 watt, kan PoE-aktiverade enheter såsom utgångspunkter, IP-telefoner eller IP-kameror integreras i nätverket utan ytterligare strömförsörjning.

”Med våra nyaste 10-tums nätverks-switchar kan maximal prestanda uppnås i de minsta rummen. Med L2-styrda funktioner såsom VLAN eller Link-Aggregation och med upp till 16 portar kan DIGITUS-produkterna också användas i komplexa nätverksstrukturer.” säger Thomas Schwientek, produktchef hos DIGITUS.

”De nya switcharna från DIGITUS passar mycket bra för mindre nätverksstrukturer med få deltagare, man kan även användas som en del i en större infrastruktur. Med denna flexibilitet kompletterar vi vårt utbud i 10-tums sortimentet optimalt. En platsbesparande, högpresterande infrastruktur kan upprättas i hemmet eller i professionell miljö. Med tre nya enheter har administratörer alla alternativ till hands.” säger Stefan Liermann, Senior Expert Product Management hos Conrad Electronic.

Mer information om DIGITUS breda utbud med nätverksteknik finns här