Inkluderar nu en funktion för ruttplanering för att åstadkomma effektivare arbetsflöden: Basmodellen E52 i värmekameraserien Exx från Flir. Fotokälla: Flir

Värmekamera för inspektionsproffs

Basmodellen i Exx-serien: Enkla, snabba och effektiva inspektioner med värmekameran E52 från Flir.

• Effektiva arbetsflöden tack vare integrerad programvara för Flir Inspection Route
  • Ladda upp och spara automatiskt på Flir Ignite Cloud
  • Ännu mer detaljer och perspektiv med MSX®-tekniken

Utbudet av mätteknik på Conrad Sourcing Platform är enormt. Oavsett om det gäller en lägenhet, ett kontorskomplex eller en produktionshall: Värmekameror är en viktig del i det breda sortimentet av professionell och kraftfull utrustning för icke-invasiv inspektion av byggnaders väggar, för felsökning i elektriska eller mekaniska anläggningar eller för problemlösning i VVS-system. Flirs värmekamera E52, som är basmodellen i Exx-serien, har alla funktioner som behövs för att utföra grundläggande övervakning och inspektioner.

Flera användbara funktioner kombinerade i en kamera

"De avancerade enheterna i Exx-serien gör det möjligt för byggproffs, underhållspersonal, ingenjörer och forskargrupper att göra mer än någonsin tidigare med en handhållen kamera", säger Rickard Lindvall, chef för Solutions Business på Teledyne Flir. Han fortsätter: "Med sin utmärkta termiska upplösning och känslighet sant routingfunktionerna i kameran kan Flir E52 hjälpa proffs att fatta bättre och mer välgrundade beslut och därmed göra arbetet mer effektivt – allt till ett konkurrenskraftigt pris.“

Värmedetektorn med en upplösning på 240 x 180 pixlar mäter temperaturer upp till 550 °C och producerar skarpa, färgstarka bilder som med hjälp av den patenterade MSX®-tekniken från Flir levererar ännu mer detaljrikedom och perspektiv. Med Flir 1-Touch-Level/Span kan kontrasten förbättras via en lätt beröring av bildskärmen. Dessutom erbjuder E52 tre spotmätare (central spot, hot spot, cold spot) och visar högsta och lägsta temperatur i realtid på bildskärmen.

Nyhet: Routing-mjukvara som standardfunktion

För den som dagligen eller regelbundet behöver kontrollera status för många enheter och komponenter underlättas arbetet mycket av den exklusiva inspektionsfunktionen, där återkommande underhållspunkter kan definieras och kontrolleras rutinmässigt. Flir Inspection Route mjukvara erbjuds nu som standardfunktion i Exx-seriens värmekameror. Den kan kompletteras med Flir Thermal Studio Pro mjukvara, som kan köpas till separat som årsabonnemang.

Det kompletta routingpaketet kan användas för att skapa användardefinierade inspektioner och förplanerade rutter, dela data och effektivisera arbetsflöden: Ruttplaner skapas med hjälp av insticksprogrammet Routc Creator i Thermal Studio Pro och exporteras sedan till kameran. Ruttplanerna leder dig till de fördefinierade inspektionspunkterna, samlar in och organiserar inspelade data och laddar automatiskt upp dem till Flir Ignite Cloud. Där lagras bilderna på ett säkert sätt och kan när som helst, när behov uppstår, delas med kollegor och kunder. En inbyggd mikrofon för röstkommandon och flera ytterligare användbara funktioner för att skapa rapporter underlättar det dagliga arbetet med inspektioner och underhåll.

Mer information om värmekameran från Flir finns här.