Consat blir utsedd till årets företagare i Partille 2024

Consat blir utsedd till årets företagare i Partille 2024

Fotograf: Andreas Eklöf

Vi på Consat är enormt stolta och glada över att ha blivit utsedda till Årets Företagare i Partille 2024. Det är en stor ära för oss alla och ett bevis på det hårda arbete och den dedikation som vårt team lägger ner varje dag. Att erkännas på detta sätt i Partille känns otroligt speciellt.

Christian Johansson, majoritetsägare och vd för dotterbolaget Consat Data AB, reflekterar över betydelsen av denna utmärkelse: ”Vi har ett starkt fundament att stå på som grundlades redan vid starten 1986, och som varit en betydande pusselbit till de framgångar vi lyckats uppnå på senare tid. Ett fundament präglat av värderingar och där medarbetaren alltid står i fokus. Det är ett arv som vi vill föra med oss in i framtiden. Detta är en bekräftelse på det engagemang och den innovation som genomsyrar hela vår verksamhet.”

Koncernchef och delägare Martin Wahlgren uttrycker sin tacksamhet och stolthet över denna prestation: "Det är otroligt hedrande och glädjande att vi uppmärksammas på detta sätt. Jag är stolt, otroligt glad och tacksam att få vara en del av detta fantastiska team. Vår framgång bygger på ett lagarbete med kompetenta och engagerade medarbetare. Utan hårt arbete från hela teamet hade vi aldrig nått så här långt."

Sedan starten 1986 har Consat vuxit till att bli en global aktör med lösningar som stödjer utvecklingen mot smartare städer och hållbar teknik. Vårt engagemang för innovation och hållbarhet, tillsammans med vår förmåga att leverera skräddarsydda lösningar genom tvärfunktionellt samarbete, är kärnan i vår framgång.

Vi ser fram emot att anta nya utmaningar och fortsätta vår resa mot att göra en verklig skillnad i världen med våra lösningar.

Delas ut på Företagarna Partilles årsmöte

Utmärkelsen Årets företagare hyllar innovation, kreativitet och framgångsrikt entreprenörskap. Mottagaren utses i samarbete mellan Företagarna i Partille och Partille kommun och delas ut på Företagarna Partilles årsmöte den 5 mars.

– Vi gratulerar Consat för deras framgångsrika entreprenörskap och en företagsmodell som tar till vara medarbetarnas samlade kompetens på bästa sätt, säger Uno Hallgren, ordförande för Företagarna i Partille.

– Partille är hem för ett stort antal företag med spetskompetens inom teknik och innovation, och Consat AB är en lysande stjärna bland dem. Deras framgångar bidrar till att sätta Partille på kartan som ett nav för framtidens teknik, säger Marith Hesse, kommunstyrelsens ordförande i Partille.

Tar sig an framtidens tekniska utmaningar

Consat tilldelas utmärkelsen 2024 med följande motivering:

”Hur ser framtidens samhälle ut? Vilka tekniska utmaningar står vi inför? Årets Företagare i Partille 2024 utvecklar produkter som du inte vet att du behöver – än.

Deras tekniska lösningar håller koll på bussarna med avancerade trafikledningssystem, skapar en gråvattenvärmeväxlare som minskar energianvändandet inom industrin och ser till att inga defekta ballerinakakor smiter obemärkt förbi på bandet. Och deras tekniska expertis sträcker sig över hela världen – från Partille till de avlägsna stränderna i Australien.

Årets Företagare i Partille 2024 arbetar för att förbättra världen med lösningar som verkligen gör skillnad. Och det bästa av allt är att deras medarbetare får växa och trivs!

Stort grattis till Årets Företagare 2024, Consat AB! För ert arbete inom teknik och innovation, er fantastiska förmåga att skapa en trivsam arbetsmiljö och ert engagemang för att göra världen till en bättre plats.”

Om utmärkelsen Årets företagare

Årets företagare i Partille utses i samarbete mellan Företagarna i Partille och Partille kommun, för att uppmärksamma framför allt mindre och medelstora företag och dess insatser.

Mottagaren av utmärkelsen ska äga och driva företaget som sin huvudsakliga sysselsättning. Andra kriterier är tillväxt, god lönsamhet, visa gott ledarskap, kreativitet, miljötänkande och vara en god förebild som leder till en bra företagsutveckling i Partille.

Läs gärna Partille Kommuns pressmeddelande här: Årets företagare i Partille 2024 förändrar världen med teknik | Partille kommun (mynewsdesk.com)

Consat startades 1986 och är idag ett av Sveriges ledande, privatägda ingenjörshus. Bolagsgruppen växer ständigt av egen kraft i takt med en ökande efterfrågan av våra tjänster och produkter.

Tack vare lång erfarenhet, fantastiska medarbetare, hög kompetens och kreativitet tillhandahåller vi unika tekniska lösningar med både bredd och djup.

Consat har en särställning på marknaden när det gäller att genomföra tvärfunktionella projekt och uppdrag. Vi strävar efter att verka inom framtidens tekniker balanserat med en stor kundbas för att nå stabilitet över tid.

Vi är organiserade inom dotterbolagen:

• Consat Engineering AB som genomför projekt och tillhandahåller tjänster inom produkt och produktionsutveckling samt system och mjukvaruutveckling
  • Consat Telematics AB som utvecklar och tillhandahåller ITS system för kollektivtrafik
  • Consat Data AB som arbetar med nätverks- och systemunderhåll
  • Consat Sustainable Energy Systems AB som genomför energieffektiviseringsprojekt inom kommersiella fastigheter,
  • Consat Innovation Partner som hjälper våra befintliga och nya kunder med nya typer av samarbeten och inte minst med nya typer av produkterbjudanden och innovationer.

Vi arbetar långsiktigt och i en nära relation med våra kunder, antingen på plats hos dem eller på något av våra kontor. Fokus i vårt arbete ligger alltid på kundnyttan.