Consat Data AB - Nu officiell IT-leverantör till Partille Cup

Consat Data AB - Nu officiell IT-leverantör till Partille Cup

Med stor glädje och entusiasm kan vi nu meddela att Consat Data fått förtroendet att vara officiell IT-leverantör åt Partille Cup – World of Handball, världens största hanbollsturnering för ungdomar. Consat Data kommer även att vara IT-leverantör för året-runt-organisationen kring Partille Cup, och redan nu pågår arbetet med att modernisera organisationens sätt att arbeta, bland annat med Microsofts molntjänster.

Den 4-9 juli 2016 kommer Partille Cup att spelas för 47:e året i rad. Fjolårets turnering var en av de största med över 1 000 lag och över 21 000 deltagare från 43 nationer. Detta ställer naturligtvis höga krav på det IT-tekniska, och det blir en trevlig utmaning för Consat Data att sätta upp hela IT-miljön för turneringsveckan. Bland mycket annat är det många funktionärer som under turneringsveckan behöver datorer och en fungerande infrastruktur. Vår ambition har varit att förse funktionärerna med toppmodern utrustning för att det kritiska arbetet med att bl.a. rapportera in matchresultat ska fungera snabbt och smärtfritt.

Christian Johansson, VD på Consat Data och den som projektleder IT-arbetet med Partille Cup, är förväntansfull; - Det här är en mycket rolig och samtidigt en tekniskt intressant utmaning för oss som vi ser fram emot. Vi kommer att utnyttja all vår kompetens inom företaget för att se till så att Consat Data lyfter Partille Cups IT-miljö, både för organisationen och turneringsveckan.

Fredrik Andersson, Generalsekreterare för Partille Cup, är väldigt glad över samarbetet; - Vi har redan satt igång med Office 365 och allt har fungerat över förväntan. Vi ligger främst av våra konkurrenter i datoriserade lösningar och den mest kritiska punkten är att all IT skall fungera även under genomförandet av turneringen. Något som vi nu känner oss trygga med tack vare Consat Data.

Kategorier

Consat startade 1986 och är idag en av Sveriges ledande, privatägda ingenjörsbyråer. Vi växer ständigt av egen kraft i takt med en ökande efterfrågan av våra tjänster. Vi är organiserade inom dotterbolagen Consat Engineering AB med affärsområdena Industriteknik och Elektronik & Systemutveckling, samt Consat Sustainable Energy Systems AB och Consat Telematics AB.

Vi arbetar också med nätverks- och systemunderhåll i bolaget Consat Data AB. Vi är kvalitetscertifierade enligt SS-EN ISO 9001:2008 och miljöcertifierade enligt SS-EN ISO 14001:2004.

Vi arbetar långsiktigt och i en nära relation med våra kunder, antingen på plats hos dem eller på något av våra kontor. Fokus i vårt arbete ligger alltid på kundnyttan. Vi ser på tekniskt utvecklingsarbete som en viktig del i ett ekonomiskt och marknadsmässigt sammanhang.

Offensiv framtidssatsning

Tydlig marknadsnärvaro, utökad kärnverksamhet, samverkan, ny teknik och högmotiverade medarbetare vet vi är några viktiga faktorer för fortsatt framgång i all affärsverksamhet.

På Consat har vi formulerat våra framtidsambitioner i offensiva treårsplaner som skall bibehålla och stärka företagets profil som en innovativ partner till utvecklingsintensiva företag.