Consat Telematics lanserar nu Media Management Studio – Flygbussarna första kund

Pressmeddelande -

Förbättra reseupplevelsen i kollektivtrafiken med Media Management Studio

Consat Telematics lanserar nu Media Management Studio – en ny produkt baserad på ITS4mobillity-platformensom skapar oändliga möjligheter för både huvudmän och producenter att förbättra reseupplevelsen i kollektivtrafiken.

Lanseringen sker under Inform Norden i Reykjavik den 7 september 2015.

Vi på Consat Telematics har tre huvudmål: Att ständigt förbättra reseupplevelsen för passagerare i kollektivtrafiken, att underlätta våra kunders dagliga arbete och att maximera våra kunders affärsnytta. Vi är övertygade om att verkligt intelligenta transportsystem är en viktig faktor för att öka lönsamheten för både operatörer och huvudmän, säger Thomas Ottosson, vice vd på Consat Telematics.

Verktyget Media Management Studio låter huvudmän, bussoperatörer och externa producenter som till exempel reklambyråer, ta kontrollen över innehållet som visas tack vare ett intuitivt dra-och-släpp-gränssnitt. Med lite datorvana är det mycket enkelt att komma igång att skapa och publicera innehåll utan inlärningströsklar.

Det här verktyget möjliggör nya affärer, tack vare att den viktiga trafikinformationen på ett naturligt sätt kan samspela med reklam, informationsfilmer och bilder, förklarar Ottosson.

Med hjälp av Media Management Studio kan en hel fordonsflotta och hundratals skärmar få nytt innehåll med endast ett fåtal klick. Innehållet anpassas enkelt till ett optimalt flöde av reklam och trafikinformation under en resa med hållplatsstopp och transportsträckor.

Möjligheterna att skapa meningsfullt innehåll som följer och anpassar sig efter passagerarnas resa är oändliga. Vi kan lova att Media Management Studio är ett av marknadens enklaste och kraftfullaste verktyg på det här området. Det här är början på något stort! säger Ottosson.

En av de första kunderna att integrera Media Management Studio i sitt befintliga realtidssystem är Flygbussarna. Förutom att ligga i framkant vad gäller det tekniska, strävar Flygbussarna mot att skapa den bästa reseupplevelsen till och från Sveriges största flygplatser.

- Vi väljer nu att ta nästa naturliga steg i vår fordonsnära IT-plattform Fordon Online. Vi har valt Media Management Studio för att vi förväntar oss möjligheten att använda våra befintliga skärmar med realtidsinformation och addera ny funktionalitet. Med Media Management Studio kan vi få möjlighet att skapa och presentera relevant innehåll i en kommunikationskanal med stor potential att förbättra reseupplevelsen, säger Christian Monstein, Teknisk Chef System på Flygbussarna.

Vid ytterligare frågor kontakta Vice VD Thomas Ottosson, Consat Telematics AB på +46 31 340 00 27 eller på e-post thomas.ottosson@consat.se

Flygbussarna erbjuder prisvärda och bekväma busstransporter till och från Sveriges sju största flygplatser. Varje år görs mer än fyra miljoner resor med Flygbussarna, varav merparten av resorna är fria från fossilt bränsle. Företaget arbetar aktivt med att reducera sin miljöpåverkan genom grön körning och genom att utöka andelen bussar drivna av biobränsle. Till färjelägena i Nynäshamn, Stadsgården och Värtahamnen sker transporterna med Båtbussarna .